Miért nem jár?

2023.08.25. 19:51

Választ kaptunk: „Úgy látszik, hogy a Neszmély a Magyar Közút kriptonitja”

Mint ismert, pénteken sem indult el a neszmélyi komp. Ezúttal a komp irányításával van a gond: a hajócsavarok a géptérből, közvetlenül rendben vezérelhetők, azonban a kapitányi székből, joystick-kal már nem.

Kemma.hu

A komp megérkezett, de nem jár

Forrás: Kemma.hu

Fotó: Sz. A.

Gyors választ kaptunk a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től, arra a kérdésünkre, hogy miért nem indult be mégsem augusztus 25-én reggel a kompközlekedés Neszmély és Dunaradvány között. A csütörtöki remények ugyanis még arról szóltak, hogy pénteken rajtol a Duna két partja között a járat, visszatér ugyanis a Neszmély nevű komp.

− Úgy látszik, hogy a Neszmély komp a Magyar Közút kriptonitja. A közlekedők mellett csak a mi szakembereink voltak boldogabbak, hogy a komp visszatért csütörtök délután a helyére. A budapesti szerviz után a komp sikeresen visszahajózott Neszmélybe, ahol még a csütörtöki nap folyamán próbajáratot is teljesített, készülve a mai üzemre. Örömünk azonban nem tartott sokáig: bár a Budapesttől Neszmélyig tartó út, illetve a tankolás során semmilyen rendellenességet nem tapasztalt a legénység, de a ma reggeli induláskor, a hajtóművek vezetőállásból történő vezérlése során rendellenes rezonanciát tapasztaltak − írták a közleményükben, amiben most már a meghibásodás okait is részletezték.

−  A hajócsavarok a géptérből, közvetlenül rendben vezérelhetők, azonban a kapitányi székből, joystick-kal már nem, a hiba feltárásán és javításán jelenleg is dolgoznak a kompot üzemeltető és gyártó cég szakemberei. Pontos időpontot egyelőre nem tudunk megadni, hogy mikorra fejeződhetnek be a szükséges javítási munkák és nem is merünk előzetes tájékoztatást adni, mert az elmúlt hetek empirikus tapasztalatai azt mutatják, hogy bármit kommunikálunk előre, a komp vagy valamilyen külső körülmény 100 százalék, hogy felülírja. Tehát babonából egy székely viccet alapul véve fogunk tájékoztatást adni: „szólunk, ha lesz változás” − írták kicsit humorosabbra véve a figurát, majd rögtön hozzátették:

Természetesen nem szeretnénk elviccelni a helyzetet, csak kicsit oldani a feszültségét a felhasználói oldalon.

A Közút kommunikációs osztály azt is kiemelte, hogy szerencsére a települések a korábbi útvonalakon továbbra is elérhetőek, de maga a hajó egy komplex műszaki berendezés, számtalan alkatrésszel, elektronikával. Mint minden eszköz, gép, berendezés ez is elromolhat, javításra, karbantartásra szorulhat.
− Az üzemeltető és építő cég is mindent megtesz annak érdekében, hogy a mostani hibát elhárítsák és a jövőben folyamatosan teljesíthesse szolgálatát az új dunai komp − zárták közleményüket.

Mint arról reggel beszámoltunk reggel újra „A komp nem üzemel” táblával találtuk szembe magunkat a kikötőben. Ezt követően kérdeztük meg a közútkezelőt, hogy mi történt.

A komp kálváriáját a Kemma.hu végigkövette, és az valóban tele van a közútkezelő által is említett váratlan fordulatokkal. Először augusztus 16-án számoltunk be arról, hogy leáll a kompközlekedés, mert műszaki hiba miatt a Neszmély az Óbudai hajógyárban van vizsgálaton. Akkor a Közúttól kapott válaszok alapján, nem tudtuk biztosan ígérni, hogy zavartalan marad a kompközlekedés.

Augusztus 17-én, pénteken kora reggel a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztálya megkereste portálunkat és nyomatékosította, hogy a komp folyamatosan jár és járni fog. Mégsem így történt: augusztus 19-én, nem sokkal 11 óra előtt mégis kikerült a tábla és elment a Csanád nevű hajó, ami a kieső Neszmélyt pótolta addig. Így szombaton újabb megkeresést küldtünk a cégnek, akik azzal magyarázták az újabb szünetet, hogy nem készült el a Neszmély javítása. Akkor azt ígérték, hogy ennek a hétnek a második felében újra helyre fog állni a kompközlekedés. Ezt a csütörtökön küldött közleményükkel meg is erősítették, így örömmel számoltunk be mi is arról, hogy péntek reggel visszatér az élet a kikötőbe. Helyett a komp tért vissza, csak nem jár. Mindenesetre szombaton is megnézzük, mi a helyzet, reménykedve a legjobbakban.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!