Ajándékozás

2022.12.22. 06:58

Olvasóink szerint az együttlét teszi széppé az ünnepeket

Az elmúlt évhez képest 13 százalékkal esett vissza az ajándékozási kedv, igyekszünk kevesebb összegből megúszni a karácsonyt – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásból. Megkérdeztük olvasóinkat az idei karácsonnyal kapcsolatban.

Walczer Patrik

Forrás: Shutterstock

Ahány porta, annyiféle karácsonyi szokás létezik, igaz ez a vásárlások tekintetében is. Egyesek a közösségi oldalakon kérkednek a drága meglepetésekkel, mások csendben hangolódnak rá az év legfontosabb napjaira. Az Esztergomban élő Pálinkás Zsolt elmondta, hogy szerényen készülnek az ünnepekre, nem szoktak sokat költeni ajándékokra, idén is nagyjából ugyanakkora összeget fordítanak erre a célra.

– Minden évben szenteste napján édesapámnál közösen állítjuk fel a karácsonyfát, majd általában rántott sajtot, rántott gombát, sült burgonyát és tartármártást eszünk. A vacsora után következik az ajándékozás: nincs szükség drága eszközökre és tárgyakra, van, hogy ruhaneműt vásárolunk egymásnak. A lényeg, hogy együtt legyünk és minden nap szeressük egymást – mondta.

A szintén esztergomi Paul Norberttől megtudtuk, hogy a karácsony számukra eddig sem arról szólt, hogy minél többet költsenek és hogy minél nagyobb meglepetést nyújtsanak át egymásnak.

– Most sem lesz ez másként. Azt viszont tapasztaljuk, hogy a karácsonyi ebéd és vacsora idén sokkal drágább lesz, mint az elmúlt években, így meg kell gondolni mit és mekkora adagot készít az ember. De a hagyományos halászlé és a rántott halak nem hiányozhatnak idén sem! – tette hozzá.

Egy tokodi olvasónk elárulta, hogy albérletében nem is állít karácsonyfát, alacsonyabb a hőmérséklet a lakásában, a nyomtatott formájú képeslapok helyett interneten küld fotókat és olcsóbb ételeket vásárol. Természetesen ezek nem eredményezik automatikusan, hogy kevesebbet költ.
– Azt gondolom, hogy karácsonykor az együttlét, az ünneplés, eszmecsere és a családdal együtt az éjféli misén való részvétel, a hitben és lélekben való megerősödés a legfontosabb, nem az anyagi javak halmozása egymás felé – jelentette ki.

Egy másik lelkes dorogi olvasónk, Lehoczki Dávid megjegyezte, hogy nagyjából ugyanakkora összegben vásárolt ajándékokat, mint tavaly és bár nem spórolt, azért figyelte az akciókat az üzletek újságjaiban. Így sikerült Tokaji aszú bort is jelentős kedvezménnyel megvásárolnia. Családtagjainak egyébként édességet, tisztálkodó szereket, kávét és teát is ajándékoz.

Jellemzően négy-hat embert lepünk meg
A Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásból az is megtudható, hogy a válaszolók 35 százaléka szeretné kevesebb összegből megúszni az év végi időszakot: a legtöbben 100 ezer forinttal terveznek az ünnepekre, a felnőtt lakosság 18 százaléka azonban egyáltalán nem fog költeni a karácsonyra. A felmérés arra is rámutat, hogy az ajándékvásárlás szempontjából november számít a főszezonnak és jellemzően 4-6 embert szoktunk meglepni. A három legnépszerűbb termék között az illatszerek, a ruhaneműk és a könyvek is megtalálhatók. A cofidis.hu oldalon azt is említik, hogy az még mindig elengedhetetlen kelléke az ünnepi ebédnek a hal, minden második család asztalán találkozhatunk bizonyos fajtákkal.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában