Beruházás

2022.03.10. 12:01

Újabb lépést tettek a tatabányai, a környei és a tatai elkerülőutak érdekében

Készülhetnek a tervek a Tatai-medence belső úthálózatának fejlesztésére, írta Facebook-oldalán Bencsik János országgyűlési képviselő.

Kemma.hu

Forrás: Facebook/Bencsik János

A Tatai-medence településein élők régóta várják azoknak az elkerülőutak építését, amelyről a képviselő egyeztetett március 8-án. A tatabányai belső elkerülő út és a tatai nyugati elkerülőút nyomvonalának kijelölése és a tervezés elkezdése érdekében az Innovációs és Technológiai Minisztériummal (ITM), a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel (NIF Zrt.), a Magyar Közút Zrt. megyei igazgatóságával és a tatai önkormányzattal egyeztetett Bencsik János.

A megbeszélésen elhangzott, hogy a szárligeti autópálya-lehajtó és Felsőgalla között a téli útüzem végén, azaz március 15-e után folytatják a meglévő közút felújítását, illetve már készülnek a Felsőgallától Környebányáig tartó útszakasz korszerűsítésének kivitelezési tervei.

Ugyancsak készül a környei elkerülőút tanulmányterve és környezetvédelmi hatástanulmánya. Az említett munkálatok elvégzésére kiírt közbeszerzési pályázaton tavaly hirdettek eredményt. A beruházással közel 8 kilométeres új út épül és három szakaszból tevődik össze:

  • A Környe dél-keleti elkerülő út a 8135-ös és a 8119-es utat köti össze, Környét dél-keletről elkerülve, összesen körülbelül 4,5 kilométer hosszban. Ez a szakasz 1,3 kilométer hosszban a tervezett Tatabánya déli elkerülő úttal halad egy nyomvonalon, ezért 1,3 kilométer hosszban, 2x1 sávos (2x2 sávos kialakítás szükségességét is vizsgálni kell) első rendű főúti paraméterekkel tervezendő.
  • A Környe észak-keleti elkerülő út a 8119-es utat köti össze a 8135-össel mintegy 0,8 kilométer hosszban, és egy nyomvonalon halad Tatabánya elkerülőjével, ezért főútként tervezendő.
  • A Környe észak-nyugati elkerülő út a 8119-es utat köti össze a 8154-es úttal 3,3 kilométer hosszban.

Mint Bencsik János posztjában hozzátette: ebbe illeszkedik a megállapodásnak megfelelően a leendő tatabányai elkerülő, azaz az egykori szénszállító út síkvölgyi kereszteződése és a környei elkerülő út között hiányzó 2 kilométeres út megvalósíthatósági tanulmányának, környezetvédelmi hatástanulmányának és kiviteli terveinek elkészítése is. Mint korábban megírtuk, a tatabányai elkerülőút beruházását nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánította tavaly a kormány, az országgyűlési képviselő kezdeményezésére.

Ugyancsak megállapodás született arról, hogy az ITM a NIF Zrt. bevonásával elkészítteti a Tatát nyugati oldalon elkerülő út megvalósíthatósági és környezetvédelmi hatástanulmányát.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában