Jegyzet

2023.11.14. 21:00

Lejtőn…

A szakértők véleménye és a szállítmányozók tapasztalatai egyértelműen arra utalnak, hogy a közúti fuvarozás költségeinek növekedését a változó, sőt olykor inkább csökkenő üzemanyagárak és az adómentesen kifizethető napidíj növelése sem ellensúlyozta.

Petrik József

Az általános költségemelkedés és hatékonyságcsökkenés kompenzálásához a fuvarozók – ebben az egyébként recessziós környezetben – nem tudták áthárítani a rájuk nehezedő drágulást. Leegyszerűsítve a dolgot, és stílszerűen fogalmazva, lejtőre került a fuvarozás. Azaz a szállítási ágazatban továbbra is alacsony rendelésállománnyal, de emelkedő költségekkel kell számolni a vállalkozóknak. És most még csak erről az esztendőről beszéltünk. Mi várható a következő évben?

Az elemzők szerint, jövőre brutális, akár negyven-ötvenszázalékos drágulás is előfordulhat kis hazánkban, az úgynevezett használatarányos útdíj esetében, és jelentősen emelkedik majd a gázolaj jövedéki adója. Könnyen elképzelhető, hogy ez lesz a közúti fuvarozásnak „bevitt” kegyelemdöfés… Mert már így is sokan – a remélt talpon maradás reményében – az egy évtizeddel ezelőtt is alacsonynak számító szállítási áron kínálják fuvarszolgáltatásaikat. Persze időközben tönkremennek, de mást kizárnak a piacról.

Ám van ennél egy sokkal hagyományosabb, amolyan igazi magyaros megoldás is, az áremelés, pontosabban a fuvardíjak növelése… Ezt pedig mindannyian tudjuk, mivel jár, mint ahogy azt, hogy fuvarozni is muszáj...

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában