2024.01.04. 16:55
Tavasszal folytatódnak a vasúti utómunkák
Az év elejére várhatóan biztosítottá válik az eredeti 140 km/órás sebesség a MÁV 1-es számú Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalán, a Biatorbágy és Szárliget közötti szakasz felújításával – tájékoztatta lapunkat a MÁV-Start.
Nagy felújítás volt ősszel a Budapest-Győr fővonalon
Fotó: MAV Zrt.
A közlemény szerint 2024 tavaszán az utómunkálatokat is elvégzik a most felújított szakaszon, ami már az időjárási viszonyokhoz való hozzáigazítást jelenti. Többek közt vágány- és váltószabályozásokat, ágyazatpótlást, illetve sínfeszültség-feloldást, a felsővezeték feszességének a beállítását. „Mindez azonban kényelmetlenséggel már nem jár az utasoknak” – áll a közleményben.
Mint ismert, tavaly decemberben elkészült az említett szakasz felújítása. A projekt jelentőségét az adja, hogy a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonal hazánk legforgalmasabb vasúti pályája, amelyen félóránként és irányonként elhalad egy-egy InterCity Szombathelyre, Sopronba, illetve Railjet Bécsbe és tovább Nyugat-Európába. Mindeközben pedig járnak a személyvonatok is a győri, tatabányai, oroszlányi és a budapesti előváros összekapcsolódásaként. A tehervonatok jelentős többsége is ezen a pályán közlekedik, megteremtve a kapcsolatot nyugat és kelet között.
A felújítás háromhetes teljes kizárással járó időszakában az összes olyan munkát – például a vízátvezetést vagy az altalajjavítást – elvégezték, amelyhez mind a két vágányon szüneteltetni kellett a közlekedést.
A teljes forgalomszünetelés ideje alatt Biatorbágyon, Herceghalmon, Bicskén és Szár megállóhelyen egyéb, az utazási komfortot javító karbantartást is elvégeztek. Megújultak a peronok, ezenkívül az állomási épületek homlokzatát, továbbá a várótermek, a mosdók és az aluljárók falait is javították, kifestették, valamint tisztították, javították az esőbeállókat és a padokat is.