Pályafelújítás

2023.11.17. 14:27

Részlegesen megindul a forgalom a Budapest-Hegyeshalom vasútvonalon

Újabb fordulópontoz ért a Szárliget és Biatorbágy közötti vasúti pályarekonstrukció: szombattól ismét közlekedik néhány vonat, miközben az IC buszok is segítik az utasokat az 1-es fővonalon. Komárom és Székesfehérvár között szombattól újra indul a személyszállítás is.

Kemma.hu

A felújítás második üteme pénteken fejeződik be

Forrás: Beküldött

Fotó: MÁV

A győri fővonal felújításának legösszetettebb fázisa november 17-ig tart, ebben az időszakban egyik vágányon sem közlekedtek a vonatok. A Szárliget és Biatorbágy közötti pályarekonstrukció ütemterv szerint halad – adta hírül a MÁV Zrt. A harmadik befejező ütem, szombaton kezdődik, a felújítás pedig december 9-én be is fejeződhet.

Szombaton az 1-es fővonal átépített bal vágányán megindul a részleges forgalom. November 18-tól pedig az elmúlt hetekben ideiglenesen csak tehervonatok közlekedtetésére használt 5-ös vonalon is helyreáll a megszokott forgalmi rend: ettől a naptól Székesfehérvár és Komárom között is újra közlekednek a személyvonatok.

A részletes, folyamatosan frissülő információkat továbbra is a mav.hu/egyesvonal.hu weboldalon érhetők el a megfelelő ütem képére kattintva.

A MÁV Zrt. sajtóközleményben számolt be a kivitelezés eddigi eredményeiről. A három ütemre felosztott, mintegy három hónapig tartó munkálatsorozat első üteme idején a bal vágányban síneket, betonaljakat cseréltek, elvégezték az ágyazatrostálást. Naponta átlagosan kétezer vágányméteres szakasz ágyazatrostálását és ezerötszáz vágányméter átépítését láttál el. 

Tatabányán, a Konzum mellől indulnak a pótlóbuszok
Tatabányán, a Konzum mellől indulnak a pótlóbuszok
Fotó: Sugár Gabi / Forrás:  24 Óra

Szárliget és Biatorbágy között a két vágány egyidejű felújításán az elmúlt időszakban is ütemterv szerint dolgoztak a szakemberek az ágyazatrostáló gépekkel, az átépítőgéplánccal és a munkálatokban, szállításban résztvevő gépekkel, szerelvényekkel. A két sínpár tekintetében összesen kettő és fél kilométer hosszan az alépítményt (vasúti töltés, bevágás) is helyreállították a második ütem során, azaz a vágány alatt ezeken a szakaszokon talajstabilizáló és vízzáró réteget alakítanak ki, teljesen újraépítik a pályát.

A teljes forgalomszünetelés ideje alatt Biatorbágyon, Herceghalmon, Bicskén és Szár megállóhelyen egyéb, az utazási komfortot javító karbantartást is végzett a MÁV.  Megújultak a peronok, mintegy 150-200 méteren új egyenletes aszfaltburkolatot terítettek az említett helyszíneken. Ezenkívül az állomási épületek homlokzatát, továbbá a várótermek, a mosdók és az aluljárók falait is javították, kifestették, valamint tisztították és javították az esőbeállókat és a padokat is. A harmadik ütem során a jobb vágány felújítását végzi el a MÁV FKG, hasonlóan az első ütem során a másik vágányon végzett rekonstrukcióhoz.

A MÁV és a leányvállalata, a MÁV FKG részéről több mint 1100 munkavállaló, szakértő vesz részt a tervezési és kivitelezési folyamatokban, hogy a lehető legrövidebb idő alatt, még a téli hidegebb időjárás előtt, a december 9-i határidőre végezzenek a pályarekonstrukcióval.

November 18-tól a harmadik fázis során a jobb vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett, ezért menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át az érintett szakaszon. A nemzetközi vonatok és egyes reggeli csúcsidei és délutáni, esti személyvonatok és G10-es járatok ismét teljes útvonalukon, Budapestig közlekednek, illetve onnan indulnak. Az S10-es vonatok csak a Déli pályaudvar és Biatorbágy (éjszakánként Budaörs), illetve Szárliget és Győr, az S12-es járatok pedig csak Tatabánya és Oroszlány között járnak. Az InterCity-k csak Tatabányáig közlekednek és onnan fordulnak vissza Győr, illetve Sopron, Szombathely felé. A köztes szakaszon a már megszokott IC-, S10-es, X10-es, S100-as és S101-es pótlóbuszokat lehet igénybe venni.

A külföldről érkező nemzetközi vonatok késése miatt a közlekedés kiszámíthatósága csökken, ezért kiemelten ajánlják a vonatok követését a MÁV-App térképes felületén, valamint a mavcsoport.hu oldalon.

InterCity vonatok pótlása
Az eltérő utasforgalmi igényekhez és szokásokhoz igazodva továbbra is többféle pótlóbusz is segíti a közlekedést. A köztes szakaszon a már megszokott IC-, S10-es, X10-es, S100-as és S101-es pótlóbuszokat lehet igénybe venni. Tatabányán a vasútállomás, a Konzum épülete mellől indítják a járatokat.
Az InterCity vonatokhoz csatlakozva 5 óra 45-től 19 óra 45-ig óránként járnak IC-pótlóbuszok Budapest-Kelenföld és Tatabánya között megállás nélkül. Tatabányáról 7:10-kor, 7:45-kor, 8:15-kor, 9:10-től 21:10-ig pedig óránként közlekednek az InterCity pótlóbuszok. A buszok helyjegy váltása nélkül igénybe vehetők.
A fővárosból Győr, Sopron vagy Szombathely felé utazóknak azt javasolják, hogy a Budapest–Kelenföld állomásról induló gyorsjáratú IC-pótlóbuszokat vegyék igénybe a több helyen megálló pótlóbuszok helyett.

A pályakarbantartással érintett szakaszon napközben kizárólag menetirányonként és óránként egy személyszállító közlekedik a tehervonatokon kívül, ezért a nemzetközi és a reggeli csúcsidőben egyes belföldi vonatok (Railjet-xpress, EuroCity, EuroNight és gyorsvonatok) biztosítják az átszállásmentes utazást Bécs, Győr, Tatabánya és Budapest között. Ezek a vonatok Kelenföld és Tatabánya között nem állnak meg.

A nemzetközi járatok lehetőség szerint plusz kocsikkal megerősítve teljes útvonalukon közlekednek a főváros és Hegyeshalom között, de nem állnak meg a Tatabánya és Kelenföld közti szakaszon. A belföldi utasok is igénybe tudják venni, azonban az ülő- és állóhely kapacitásuk korlátozott. A nemzetközi vonatok esetében 10-25 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani.



 

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában