sajtótájékoztató

2021.02.16. 11:08

Bejelentés: 2022-ben akadálymentes lesz a tatabányai vasútállomás

Kedden sajtótájékoztatón jelentették be a legújabb fejleményeket a tatabányai vasútállomás felújításával kapcsolatban, kitérve az akadálymentesítés kérdésére.

Kemma.hu

Kedden sajtótájékoztatón jelentették be a legújabb fejleményeket a tatabányai vasútállomás felújításával kapcsolatban, kitérve az akadálymentesítés kérdésére.

Forrás: 24 Óra

Fotó: S. G.

A tatabányai városházán tartott kedd délelőtt sajtótájékoztatót Bencsik János, a Tatai-medence kiemelt járműipari térség összehangolt fejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztosa, Szücsné Posztovics Ilona Tatabánya polgármestere, valamint a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese, Nyiszter Tamás, és Flachner Szilvia a vasúttársaság vezető tervezője a tatabányai vasútállomással kapcsolatban. Mint elhangzott, a tervek szerint 2022-ben akadálymentes lesz az állomás, majd ezt követően dolgoznak a teljes felújításán.

A lifteket a város veszi majd meg, de a kiépítés a MÁV feladata lesz, és várhatóan 2025-re készül el az egész átépítés, de ehhez még kormányzati segítségre is számítanak.

A térség országgyűlési képviselője decemberben jelentette be, kezdeményezésére a kormány 1 milliárd 16 millió forint költségvetési támogatásról döntött a vasútállomás felújításának, akadálymentesítésének, valamint Dózsakertet és Újvárost összekötő gyalogos felüljáró megépítésének előkészítésére és a kiviteli tervek elkészítésére. Mint akkor hozzátette: az előkészítéssel és tervezéssel kapcsolatos feladatokat Tatabánya önkormányzata és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. bevonásával a Magyar Államvasutak Zrt. végzi.

Januárban már arról számolt be Bencsik János, hogy Homolya Róbert MÁV elnök-vezérigazgatóval, majd Kupai Sándor fejlesztési és beruházási főigazgatóval is górcső alá vették a vasútállomást érintő beruházás előkészületeit. Várhatóan február elejére áll össze a tervezési program, amelyet már az önkormányzat vezetőivel és a városháza szakembereivel is lehet egyeztetni. Ugyancsak akkorra ígérte a MÁV vezetése – az önkormányzattal való együttműködés keretében – annak érdemi vizsgálatát, hogy az új vasútállomás megépültéig van-e szabványos lehetőség a peronok ideiglenes akadálymentesítésére.

Az 1988-as építés egyik utolsó szakasza (Fotó: Hungaricana/Dolgozók Lapja)

Ahogy a Wikipédián olvasható, a város mai értelemben vett területén 1884-ben indult meg a vasúti forgalom, amikor megnyitották a Kelenföld és Újszőny (ma Komárom) közötti vasútvonalat. Az akkor még önálló Felsőgallának és Bánhidának volt megállóhelye a vonalon, utóbbi a mostani központi állomás helyén állt. A mai, bevásárlócsarnokként is működő állomásépületet 1988-ban adták át, a peronokra vezető gyalogos felüljáró két évvel később készült el.

 

További részletek hamarosan.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában