Megkérdeztük

2023.01.11. 13:54

Megyénkben is keresik a vásárlók a kedvezményeket és az akciós élelmiszereket

A vásárlók 85 százaléka kihasználja az akciók nyújtotta lehetőségeket – derül ki a Provident Pénzügyi Zrt. friss reprezentatív kutatásából. Olvasóink is szeretik a kedvezményeket, az olcsóbb élelmiszer szinte mindig kosárba kerül.

Walczer Patrik

A leárazások, a 9-es számra végződő összegek, illetve a piros és sárga színeket tartalmazó figyelemfelhívó plakátok mind vonzzák a fogyasztók tekintetét. Gyakori, hogy tíz-húsz százalékos árengedmény hatására elgondolkodunk egy adott terméken, melyet a többség végül meg is vásárol. Talán ezek a legegyszerűbb befolyásolási trükkök, melyekkel az üzletek élhetnek és valljuk be, kellőképpen működnek is. Persze nem mehetünk el amellett sem, hogy a jelenlegi helyzetben egyre ritkábban látunk púposra tömött bevásárlókocsikat, az emberek kétszer is meggondolják, mi kerüljön a kosárba.

Az MTI az említett felmérés kapcsán közölte, hogy hiába hirdetnek a boltok akciókat a különböző használati tárgyakra, a válaszolók 58 százalékát egyáltalán nem tudják már megszólítani velük, nem terveznek vásárlást. A megkérdezettek több mint 60 százaléka azt vallja, már mindene megvan, amit meg szeretett volna szerezni. A közleményben egyébként kiemelték azt is, hogy a fogyasztók elkezdtek változtatni vásárlási szokásaikon, érezhetően nőtt az olcsóbb áruk iránti érdeklődés, de tudatosság szempontjából még lenne hová fejlődnie a társadalomnak.

A Pilismaróton élő Csernátoni Bernadett elmondta, hogy figyeli az akciókat és keresi a leárazott élelmiszereket. Ugyanakkor véleménye szerint mindene megvan, így idén nem tervezi leértékelt, alacsonyabb összegű használati termékek, készülékek megvásárlását sem. Megjegyezte, hogy a nehéz helyzet hatására változott a vásárlási szokása és ha olyan árut vesz meg, ami végül feleslegessé válik, akkor előbb családon belül, vagy baráti körben próbálja odaadni valakinek, vagy eladja.

Egy másik olvasónk, V. Bence kijelentette: kifejezetten nem keresi az akciós lehetőségeket, de több üzletbe is van kedvezménykártyája. Így ha éppen olyan leárazott portékára bukkan, amire mégis szüksége van, akkor hajlandó megvásárolni az adott terméket. Ő sem tervez nagyobb vételt idén és általában nem visz vissza boltokba semmilyen árut, használja amíg lehet, vagy oda-, illetve eladja másnak. A vásárlásait nagyobb számban bonyolítja le az interneten, ugyanakkor kijelentette: hiába lettek magasabbak az árak, nem lett tudatosabb, mivel a szüleivel él együtt.

Egyedi ajánlatokat kínálnak az applikációk
Minden nagyobb bolthálózat rendelkezik már saját mobilalkalmazással, melyben a fogyasztók vásárlási szokásainak megfelelően egyedi akciókkal, promóciós kódokkal találkozhatnak. Az Esztergomban élő Halász Tamás is használja az applikációkat, vagy hírleveleken keresztül értesül a leárazásokról és kifejezetten keresi, hogy hol és mikor juthat hozzá olcsóbban az élelmiszerekhez. Tudatos vásárlóként, illetve az áremelkedések miatt is jobban kiaknázza a lehetőségeit, de a választásnál fontosnak tartja, hogy megőrizhesse a változatos étrendjét. Azt is elárulta, hogy nem tervez nagyobb vásárlást idén és például a Black Friday alkalmával is csak akkor vesz termékeket, ha a korábban kinézett áruk, ruhák némileg olcsóbbak lettek.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!