Hírek

2006.03.23. 09:24

Autópályán száguldhatunk Kijevig

Megszületett a megállapodás Magyarország és Ukrajna között arról, hogy a jelenleg épülő M3-as autópálya hol lépje át a közös határt. Az M3-as folytatásaként az ukrán fél előreláthatólag 2014-ig megépíti a sztráda Kijevig tartó szakaszát, így az ukrán főváros nemcsak a magyar, hanem az európai autópálya-hálózattal is összekapcsolódik.

BAMA

A megállapodást tizenhat éves előkészítő munka előzte meg. A két fél úgy döntött, hogy a sztráda Barabás-Beregdéda között lépi át a határt, s a mostani záhony-csapi határállomást gyorsforgalmi úttal kötik az autópályához, jelentette be Veres János pénzügyminiszter Nyíregyházán. Az M3-as autópálya a magyar oldalon Vásárosnamény előtt „villásan” ágazik majd ketté Záhony, illetve Barabás irányába. Veres János elmondta, hogy a Görbeházáig átadott M3-as autópálya Nyíregyházáig tartó újabb szakaszát az év végén adják át a forgalomnak, s a kormány már kiadta az előkészítési engedélyt a Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti sztrádarész építésére.

Az újabb szabolcsi autópályaszakasz építését 2007 után európai uniós forrásból kezdik el, és közben beindítják a záhony-csapi határállomást bekötő kétsávos, később sztrádává fejleszthető gyorsforgalmi út kialakítását. Az ukrán fél a határ túloldalán már építi a csap-záhonyi átkelőhelyet bekötő utat. Az országhatár és Kijev között a Kárpátok mostani átjáró hágójától délebbre kerül az ukrán autópálya hegységen áthaladó része, így a jelenlegitől 100 kilométerrel rövidebb lesz az út a szomszédos ország fővárosáig, írja a Magyarország kormányzati portál. Az ukrán fél a bejelentett tervei szerint a következő hét évben 4 milliárd euró felhasználásával építi meg az európai V. számú közlekedési folyosó ukrajnai sztrádarészét Kijevig. Amennyiben ez megvalósul, a magyar félnek is meg kell építenie a Vásárosnamény-Barabás közötti M3-as autópályarészt 2014-ig, az újabb uniós költségvetési időszak végéig – mondta a pénzügyminiszter.

Ezek is érdekelhetik