Meccsturné

2023.10.23. 14:00

Callaghan, az FC Liverpool csúcstartója Szoboszlait dicsérte a Kemma.hu-nak +fotók

Egyfajta meccsturnéra látogattunk el Angliába párommal a közelmúltban. Először a Bajnokok Ligájában érdekelt Manchester United-Galatasaray mérkőzést tekintettük meg, majd a Liverpool-Royale Union Saint-Gilloise összecsapáson Szoboszlai Dominikot is láthattuk játszani.

Körtvélyfáy Dina

Szoboszlai Dominik Jürgen Klopptól kap utasításokat

Forrás: 24 Óra

Fotó: Kovács László

Ahogy a repülő leszállt Manchesterben, a velünk utazó Galatasaray-drukkerek, azonnal elkezdték dalolni szurkolói nótáikat. A városban a kisebb török csoportosulások hatalmassá duzzadtak, és az utcákon hömpölyögve énekeltek tovább. Mi nem csupán a meccs napján látogattunk el a stadion környékére, már előtte nap felfedeztük a Manchester United múzeumot, ahol sokat meg lehet tudni egykori edzőkről, játékosokról, illetve régi mezeket is meg lehet tekinteni. A klub egykori kabalaállatának, egy Billy nevű kecskének a preparált feje is látható, aki nem volt túl hosszúéletű, tekintettel arra, hogy gyakran járt a csapattal mulatni, egy alkalommal pedig halálra pezsgőzte magát. Jóval ismertebb azonban a mostani kabalaállatuk, a Fred nevű vörös ördög, akinek szintén hangsúlyos szerep jutott a kiállításon. A vörös ördögöknek azonban nem volt sok oka az örömre, hiszen másnap a csapat 3-2-re kikapott az esélytelenebbnek számító isztambuliaktól.

A Manchester United szurkolói lelkesen buzdították csapatukat
Fotó: Kovács László / Forrás:  24 Óra

Manchester egyébként igazi multikulti nagyváros, sokféle emberrel, pezsgő élettel, itt aztán biztosan nem unalmas az élet. Mégsem maradtunk túl sokáig, mert a következő utunk a közeli Liverpoolba vezetett. A szállásunk környéke tele volt bárokkal, éttermekkel, amelyek előtt kígyózó sorok álltak esténként annak reményében, hogy bejussanak. A kikötő környékén található egy Beatles-szobor, amely a zenekar négy tagját ábrázolja, itt pedig mi is elkészítettük a szinte kötelező turistafotókat. Szobrokból van bőven a városban, például a kikötő közvetlen közelében a nálunk kevéssé ismert Billy Fury nevű énekesé, akit a belga Royale Union Saint-Gilloise drukkerei szépen fel is öltöztettek.

A Beatles-múzeum nagy népszerűségnek örvend a turisták körében
Fotó: Körtvéyfáy Dina / Forrás:  24 Óra

Elmentünk a Matthew Streeten található Beatles-múzeumban is, amerre több báron keresztül vezet az út. Minden bár egymásra licitál: itt lépett fel először a Beatles, a másikban viszont a legtöbbször, és még sorolhatnám. Az biztos, hogy a múzeum érdekes volt, mókás volt szemlélni a zenekar sikoltozó rajongóiról készült fotókat, a zenekarnak adott ajándékokat, fellépőruhát, korabeli újságcikkeket, de még olyan széket is kiállítottak, amin talán ült valamelyik zenész…

Ian Callaghan szívesen beszélgetett írásunk szerzőjével, Körtvélyfáy Dinával
Fotó: Kovács László / Forrás:  24 Óra

Az FC Liverpool meccse előtt meggyőződtünk róla, hogy a csapat szurkolói igencsak kedvelik Szoboszlai Dominikot, akadtak olyan gyerekek, akik a nevével ellátott mezekben érkeztek. Sőt, az egyik szurkolói boltban még a kirakatban is Szoboszlai-mez mosolygott ránk. Jó véleménnyel volt az ifjú focistáról Ian Callaghan egykori labdarúgó, aki a legtöbb alkalommal, egészen pontosan 640-szer lépett pályára a Liverpoolban. Callaghan szívesen válaszolt kérdéseinkre, ahogy fogalmazott Szoboszlai remek játékos, egy igazi sztár. Mint mondta, Steven Gerrard korábbi angol labdarúgóra emlékezteti a játéka, illetve a focista legutóbbi, Leicester elleni gólja is nagyon tetszett neki. Egyedül a nevével nem volt kibékülve, hosszasan magyaráztatta velünk, hogyan kell kiejteni Szoboszlai nevét.

A meccsen a magyar játékos nem sokat töltött pályán, hiszen a nem túl erős belga csapat ellen Klopp mester inkább a máskor kispados játékosokkal kísérletezett. Az utolsó tíz percre azonban Szoboszlai is beállt, a közönség pedig kitörő örömmel fogadta őt a pályán.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!