2023.02.20. 17:05
Tantárgy lehet a KRESZ - életet menthet a tudás a megyei szakember szerint
Országos hírportálok beszámoltak róla, hogy a tervek szerint a 2023/2024-es tantervnek is hangsúlyosabb eleme lehet a biztonságos közlekedés oktatása. A Belügyminisztérium már elkezdte összeállítani az ehhez kapcsolódó kerettantervet, ezért a diákok hamarosan találkozhatnak is az újítással.
Fontos mielőbb elsajátítani az alapokat
Forrás: 24 Óra
Fotó: Zantleitner Ingrid
A hírnek, miszerint a 2023/2024-es tantervben nagyobb hangsúlyt kapna a biztonságos közlekedés oktatása, vannak ellenzői és pártolói. Az Oktatási Hivatal és az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottsága, illetve több a témába vágó szervezet szerint például fontos a KRESZ mielőbbi ismerete és alkalmazása.
A téma kapcsán a Kemma.hu megkérdezett egy közlekedési szakembert vármegyénkben. Dr. Farkas Károly, a Magyar Autóklub Közép-Dunántúli Regionális Szervezetének elnöke elmondta, hogy nem feltétlenül újabb táblák, korlátozások vagy több járőr kell, hanem alaposabb oktatás. Szerinte, ha csak egy gyermek is életben marad a tanultaknak hála, már megérte minden fáradozás.
Alapot ad
Elméletileg nem növeli érdemeben az órák számát és a gyerekek tanulmányi előrehaladását sem befolyásolja. Ez azt jelenti, hogy ezen tárgy vagy képzés elvégzése nem lesz feltétele a félév teljesítésének. Viszont aki ezeken nem esik túl, azt különböző hátrányok érhetik a jogosítványszerzés folyamán, hiszen innen a diákok már egy alaptudással állhatnak neki majd az újbóli KRESZ oktatásnak.
– Teljesen egyetértek a program céljával. Egy gyerek ne azért biciklizhessen a főúton, mert már betöltötte a 12. életévét és a KRESZ szerint megteheti, hanem azért, mert már képes és felkészült rá – vallja Farkas Károly, aki évek óta szorgalmazza a közlekedésbiztonság iskolai oktatását. Kérésünkre jóslatokba is bocsátkozott: legalább öt-tíz év szükséges ahhoz, hogy megtérüljenek az iskolapadban elhangzott intelmek. Magyarul, hogy felkészültebben, biztonságtudatosabban közlekedők legyenek az utakon.
A rendszerrel kapcsolatban még vannak kérdőjelek. Például, hogy vizsgatantárgy lesz-e a KRESZ vagy sem, illetve milyen jelentőséggel bír majd a kapott osztályzat a gyermekek tanulmányi előmenetelében.