Fogyasztói szokások

2023.04.01. 19:00

Hasít az e-kereskedés

Az elmúlt években jelentős átalakuláson ment keresztül az e-kereskedelem az egész világon, és így hazánkban is. A koronavírus-járvány miatti korlátozások, lezárások kényszerűen megváltoztatták a fogyasztási szokásokat, a személyes vásárlási alkalmak jelentősen visszaestek, egyik napról a másikra megnőtt az igény az online jelenlétre, olvasható a vg.hu-n. 

M. K.

– Szerencsések voltak azok a vállalkozások, amelyek már korábban is nagy hangsúlyt fektettek e-kereskedelmi vonaluk fejlesztésére, számukra az átállás lényegesen egyszerűbb volt. Akik viszont mindeddig halogatták az ez irányú bővítéseket, előrelépéseket, döntéshelyzetbe kerültek: vagy lehúzzák a rolót, vagy villámsebesen pótolják az elmaradást – fejtette ki Ormós Zoltán, az Ecommerce Hungary alelnöke, a Kisvállalati Tagozat vezetője.

Hozzátette, hogy sokan kerültek az első csoportba, főleg olyan szereplők, akik sem az anyagi, sem a humán erőforrás terén nem rendelkeztek annyi potenciállal, amennyi a kihívás megugrásához szükséges lett volna. Akadtak olyanok is, akiknek sikerült akár 4–5 éves lemaradást is behozniuk rekordidő alatt. Hazánkban az elérhető csomagautomaták száma februárban 3810 volt, ami 2640-nel több, mint amennyi egy évvel korábban rendelkezésre állt. Ráadásul a szolgáltatók terén is igencsak bővült a paletta.

A magyar e-kereskedelem 30 százalékos növekedést ért el az elmúlt időszakban, de még mindig 5–10 éves lemaradásban van a közép-európai versenytársakhoz képest. A külföldi piacra belépést és a digitalizációt lassabban fogadják el a magyar kkv-k, így a környező országok webshopjai elveszik a vásárlók egy részét. 
 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!