Ipar

2022.06.22. 20:27

Százmillió eurós fejlesztés a Suzukinál: már nyáron érkezik a hibrid S-CROSS

A sok-sok nehézséggel átszőtt tavalyi évről és a fejtörést okozó ideiről egyaránt szó volt a Magyar Suzuki Zrt. sajtókonferenciáján, amelyet a Budai Várban, a Főőrség épületében tartottak.

Morócz Károly

Forrás: beküldött

A június 22-i sajtóeseményen Krisztián Róbert kereskedelemért és értékesítésért felelős operatív igazgató arról szólt, hogy a a globális csiphiány miatt nehezen tudják kiszolgálni a vásárlók megnövekedett igényeit. Egy kérdésre válaszolva elmondta, jelenleg 3-4 hónapot kell várni, ha valaki Esztergomban készített új Vitarát vagy S-CROSS-t szeretne venni. 

A Vitara után az S-CROSS is öko-tudatosabb lett

Tavaly novemberben kezdték el gyártani a legújabb fejlesztésű, erős hibrid rendszerrel ellátott Vitarát. Megtudtuk, hogy még a nyáron az S-CROSS is megkapja ugyanezt a meghajtást. Hozzátette, az autógyártáson kívül is sokféle feladata van a magyarországi gyárnak. A pótalkatrészek európai raktárába például napi 30 kamion érkezik 700 beszállítótól.

Megtudtuk azt is, hogy az összértékesítésből származó nettó árbevétel meghaladta az 1 milliárd 754 millió eurót tavaly. A motor és a hajómotor kategóriában is erősödött a Suzuki hazai pozíciója. Az utóbbi üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és piacvezető Magyarországon. A V-Strom 650 kalandmotor a modellek abszolút versenyében a második legnépszerűbb volt hazánkban. 

Több lesz az e-kocsi

A Suzuki Motor Corporation a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez szükséges elektromos technológia kifejlesztésén dolgozik. A Suzuki-Csoport a 2025-ös pénzügyi évig 1000 milliárd jent – 8 milliárd eurót – fordít kutatás-fejlesztésre, beleértve a hibrid, illetve az elektromos járművek fejlesztését is. A Suzuki tervei között szerepel, hogy 2030-tól világszerte jelentősen növeli termékpalettájában az elektromos meghajtású modellek arányát. A Suzuki célja, hogy saját mérnöki állományának igénybevételével modernizálják a gyártástechnológiai eljárásokat és további lépéseket tegyenek a karbonsemlegesség irányába.

– A nyereséget a vállalat visszaforgatja, ennek köszönhetően tavaly csaknem 93 millió euró értékű beruházást hajtottak végre, az idei terv pedig kereken 100 millió euró – mondta dr. Fejesné Gyurján Ildikó, HR-ért, pénzügyekért és informatikáért felelős operatív igazgató. - Jelenleg 2700 körüli a nálunk dolgozók száma. Stratégiai célunk, hogy minél többen helybeliek vagy környékbeliek legyenek. Olyan kollégák, akiknek életpályamodellt tudunk kínálni. Márciusban átlagosan 12 százalékkal emeltük a béreket, teljesítményalapú pótlékrendszert is bevezettünk.

A fiatalokra építenek

Dr. Urbán László vezérigazgató-helyettes is sorolta a nehézségeket, majd kiemelte, hogy elsődleges szempont a biztonság. Olyan autókat gyártanak, amelyek be a legkorszerűbb biztonsági és vezetéstámogató rendszereket építik be. Nagy jelentősége van a fiatal korosztály képzésének, nevelésének is, erre szemléletformáló akciók épülnek.

Mit lehetne még ehhez hozzátenni? Reméljük, hogy Bonnár-Csonka Zsuzsanna kommunikációs vezetőtől sok olyan információ érkezik, amely tanúsítja, hogy továbbra is a mindennapokhoz tartozik a példamutató segítségnyújtás az oktatásban, a környezetvédelemben, vagy az olyan rendkívüli helyzetben, mint az orosz-ukrán háború.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!