klímaceleb

2020.12.16. 17:02

Egyre többször derül ki, hogy hazudik Greta Thunberg

Kezd teljesen egyértelművé válni, hogy aggódása a környezetért pusztán megrendezett marketing.

Swedish founder of the "School Strike for Climate" movement Greta Thunberglooks up during speeches on the sidelines of talks between representatives of the movement and German Chancellor in Berlin on August 20, 2020. (Photo by Odd ANDERSEN / AFP)

Forrás: AFP

Fotó: Odd ANDERSEN

Greta Thunberg többször keveredett már ellentmondásba saját elveivel. A legutóbbi eset az volt, amikor a svéd klímaceleb (mindenféle végzettség nélkül) egy napig főszerkesztő volt egy svéd napilapnál, a Dagens Nyheternél. Itt a probléma nem csak az volt, hogy a lapnak naponta több százezer nyomtatott példánya jelenik meg, ami szennyezi a környezetet és erdőket irtanak ki miatta, hanem az is, hogy Greta felügyelete alatt hatalmas BMW reklám jelent meg az újságban – írja a V4NA Hírügynökség.

Ezzel kapcsolatban Greta azt állította, hogy nem beszéltek meg vele mindent, be volt határolva a munkája. A lap szerkesztői menedzsere szerint viszont Greta látta az összes hirdetést, mielőtt azok a lapba kerültek.

Nem ez volt az első alkalom, amikor a klímaceleb kamuzott. Tavaly decemberben Németországban utazott a Deutsche Bahn egyik járatán, ahonnan egy képet posztolt. Ezen az volt látható, ahogy Greta számtalan csomaggal ül a földön, kommentárként pedig arról értekezett, hogy mennyire tömve vannak a németországi vonatok.

A bejegyzésre reagálva a Deutsche Bahn kiadott egy közleményt, amiben arról adtak hírt, hogy azon dolgoznak, hogy még több járatot tudjanak indítani. Rámutattak, hogy a szóban forgó vonat teljesen környezetbarát utat tett meg, mert végig elektromos árammal ment.

Hamar rájöttek, hogy az aktivista tulajdonképpen hazudott a posztjával, mert kiderült, hogy valójában foglalt helye volt az első osztályon. A cég szerint akkor lett volna az igazi Greta bejegyzése, ha arról számol be, hogy milyen barátságos és kompetens volt a személyzet, amelyik kiszolgálta őt az első osztályon.

Németországi utazása előtt nem sokkal egyébként Greta átszelte az Atlanti-óceánt is, az Egyesült Államokból indulva Európába. Útját egy katamaránon tette meg, amire szintén nagyon büszke volt. Mint az kiderült azonban, a hajóval is melléfogott a kamasz. Erre Kopár István háromszoros földkerülő tengeri vitorlázó mutatott rá a V4NA-nak egy interjúban.

Kopár szerint hatalmas karbonlábnyoma van a Gretát szállító katamarán gyártásának. A vitorlázó arra is rámutatott, hogy ezek a karbonszálból készült hajók egy adott verseny előírásai szerint készülnek, és ha nem válnak be, dobják is őket a szemétbe.

Miután pedig Greta megérkezett a hajóval Európába, vonatra szállt, Lisszabonból Madridba, ahova egy klímakonferenciára ment. A klímavédő vonatozás azonban ekkor sem jött össze, mert a Renfe társaság távolsági luxusjárata bár nagy részben villamosított pályán közlekedik, mégis van egy több mint száz kilométeres szakasz, ahol nem villamosított a pálya. Ezért ott a villanymozdonyt dízelre kell cserélni, aminek a károsanyag-kibocsátása már nagyon messze áll a Greta által reklámozott „zéró kibocsátáshoz” képest.

Az is kiderült egyébként, hogy Teresa Ribera spanyol környezetvédelmi miniszter felajánlotta Greta Thunbergnek, hogy a spanyol szocialista kormány a rendelkezésére bocsát egy elektromos autót a Lisszabon és Madrid közötti 650 kilométeres távolság megtételére. Greta azonban inkább a luxus, szennyező vonatot választotta.

Korábban pedig arra a paradox helyzetre is volt példa, hogy Greta Thunberg egy tüntetésen a csapatával éppen azt tette, ami ellen olyan vehemensen szólalnak fel mindig: kárt okoztak a környezetnek. A klímaaktivisták annyira belemelegedtek a Fridays for Future tüntetésbe Bristolban, hogy teljesen letapostak egy zöld területet.

A megmozdulás után adománygyűjtést szerveztek a helyiek a terület újrafüvesítésére. Sokan azonban arra mutattak rá, hogy nem nekik, az átlagembereknek kellene megfizetniük a klímatüntetők által okozott kárt, hanem a tüntetés szervezőinek, azaz Greta csapatának.

Egy másik tüntetésén, a kanadai Albertában szintén fel kellett világosítani a klímahisztérikát a valóságról. Alberta Kanada egyik legnagyobb és leggazdagabb olajkészletekkel rendelkező tartománya, és rengetegen élnek az olajiparból, amelyet egyébként a kormány és a hatóságok szigorúan szabályoznak a környezetvédelmi hatások minimalizálása érdekében.

A lakosok nem is fogadták örömmel Gretát. Jason Kenney, Alberta kormányzója pedig a klímarendezvény ideje alatt a Keephills erőműnél volt, ahol ünnepélyesen kijelölte az új vezeték helyét, amin keresztül érkezik majd a földgáz a kőolaj helyettesítésére.

Kenney innen üzent, miszerint jó, ha észben tartják, hogy az áram, amivel tegnap feltöltötték az iPhone-jaikat, éppen ebből az erőműből származik. És az az áram is, amivel a hangosítást működtetik a tömegrendezvényen. Ez az erőmű azonban felére csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását az olyan gyakorlati megoldásoknak köszönhetően, mint aminek épp az alapjait fektetik le.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!