Bulvár-celeb

2024.03.23. 12:15

Ijesztő felfedezés: csókkal is terjed a halálos betegség

Az agyhártyagyulladást és vérmérgezést okozó baktériumot nyállal és szoros, hosszan tartó érintkezéssel adták tovább.

MW

Az agyhártyagyulladást is okozó baktérium például a fertőzött személy megcsókolásával terjedt

Fotó: Ollyy

A Scientific Reports című folyóiratban megjelent tanulmányt a Stockholmi Egyetem és a Svéd Természettudományi Múzeum kutatói készítették – írja a Heritage Daily alapján az Origo.

A szakértők a dél-norvégiai Hummerviksholmenben és a svédországi Bergsgravenben talált, földművelő és vadászó-gyűjtögető életmódot folytató kőkorszaki emberek maradványait elemezték. Összesen 38 mintát vizsgáltak, és elsősorban a bennük található mikrobákat vetették össze. A tudósok 660 mikrobafajt azonosítottak a mintákban, közöttük szép számmal akadtak olyanok, amelyek potenciálisan patogének voltak, azaz betegséget okoztak.

A vadászó-gyűjtögető életmódot folytató ősemberekben főként a halálos meningococcus betegséget okozó Neisseria meningitidishez genetikai nyomait azonosították. Az agyhártyagyulladást és vérmérgezést okozó baktérium nyállal és szoros, hosszan tartó érintkezéssel, például a fertőzött személy megcsókolásával terjedhet.

A teljes cikk ITT olvasható!