Lezárás

2024.03.12. 16:42

Dugókat hozott a körforgalom építése

A járda feltörésével kezdődött meg a munka a Fényes fasor és az Új út kereszteződésében. Az új körforgalom építése a csúcsidőre a dugót is meghozta. Az önkormányzat keresi a megoldást.

Kemma.hu

Elkezdték felbontani az új körforgalomnál a piac felé eső járdát, így a gyalogosforgalmat átterelték a tömbök felőli oldalra. A feltört betont hatalmas markolólapát emelte a teherautóplatóra. A járda alatti közműcsatlakozások cseréjét is elkezdték. A terelőtáblák ellenére még mindig be-betéved egy autó a lezáráshoz, hogy visszafordulva újabb útvonalat keressen. Ami a következő három hónapban igazi fejtörést jelenthet a Tatán autózóknak.

A járda feltörésével kezdődött meg a munka a Fényes Fasor és az Új út kereszteződésében. Az új körforgalom építése a csúcsidőre a várt dugót is meghozta.
A körforgalom építését a járda felbontásával kezdték
Fotó: Flajsz Peter / Forrás:  24 Óra

Hiába az útvonal alapos átgondolása, a menekülőútvonalak ismerete, aki Tatán reggel 7 óra, vagy délután 16 óra után szeretne átjutni a városon, az dugóba fog kerülni. Ugyanis elkezdődött a Fényes fasor és az Új út kereszteződésénél az új körforgalom építése. A munkálatok pedig útlezárósokkal és terelésekkel járnak. 

A körforgalom miatt több utcát is lezártak

A kivitelező március 11-én reggel 9 óra körül zárta le a területet, a napközbeni nyugalom azonban csak látszat volt. A délutáni csúcs meghozta a dugót. A Május 1. úton a körforgalomtól a Lidl felé lépésben haladtak az autók. De  egymás után sorakoztak a járművek az Almási és a Bajcsy-Zsilinszky utcában is. De még a Kincseskert Óvodánál lévő kis murvás elkerülő úton is végig álltak az autósok, hogy az Új útról kihajtsanak a Május 1. útra.

A keddi korán kelés sem sokat javította  helyzeten: már 7 órakor érezhetően belassult a forgalom a terelőutakon. Fél 8-ra pedig már a Bacsó Béla úton is hosszú sorban vártak az autósok a továbbjutásra. 

Rigó Balázs, a Kemma.hu kérdésére elmondta, hogy a felújítással várható volt a dugó is. Többek között ezért is volt téma újra a tatai elkerülőút a Magyary-terv Fellner Jakabról elnevezett építészeti és közlekedési programjának egyeztetésén

− A város különleges formája miatt egyetlen nagyobb út kiesése is dugókat okozhat. Ezért is lenne fontos a tatai elkerülő út építése, ami nagy terhet venne a le a városról. Most ugyanis Szomód felől csak a városon keresztül lehet eljutni többek között az autópályára, vagy akár az ipari parkba is − magyarázta az alpolgármester, aki szerint már ez is segítene a dugók megszűnésében. Azonban az önkormányzat több lehetőséget is keres a forgalom csökkentésére.

− A februártól bevezetett jelképes összegű helyi buszbérlet, illetve a szintén nagyon kedvező vármegyebérlet alternatív lehetőséget kínál a helyieknek, illetve a környező településen lakóknak is. Ha többen választanák a tömegközlekedést, szintén jócskán csökkenhetne a városban közlekedő autók száma − tette hozzá Rigó Balázs. 

Mint arról korábban beszámoltunk, március 11-én elkezdték Tatán a Fényes Fasor és Új út közötti új körforgalom építését. A beruházásra többek között azért volt szükség, mert a kereszteződés nagyon balesetveszélyes volt, illetve forgalmi akadályt okozott az Új útra való kihajtás. A kivitelező szerint az építkezés mintegy három hónapig tarthat, ami alatt a Fényes fasorba való ki és behajtás végig biztosítva lesz. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában