2024.03.12. 16:42
Dugókat hozott a körforgalom építése
A járda feltörésével kezdődött meg a munka a Fényes fasor és az Új út kereszteződésében. Az új körforgalom építése a csúcsidőre a dugót is meghozta. Az önkormányzat keresi a megoldást.
Elkezdték felbontani az új körforgalomnál a piac felé eső járdát, így a gyalogosforgalmat átterelték a tömbök felőli oldalra. A feltört betont hatalmas markolólapát emelte a teherautóplatóra. A járda alatti közműcsatlakozások cseréjét is elkezdték. A terelőtáblák ellenére még mindig be-betéved egy autó a lezáráshoz, hogy visszafordulva újabb útvonalat keressen. Ami a következő három hónapban igazi fejtörést jelenthet a Tatán autózóknak.
Hiába az útvonal alapos átgondolása, a menekülőútvonalak ismerete, aki Tatán reggel 7 óra, vagy délután 16 óra után szeretne átjutni a városon, az dugóba fog kerülni. Ugyanis elkezdődött a Fényes fasor és az Új út kereszteződésénél az új körforgalom építése. A munkálatok pedig útlezárósokkal és terelésekkel járnak.
A körforgalom miatt több utcát is lezártak
A kivitelező március 11-én reggel 9 óra körül zárta le a területet, a napközbeni nyugalom azonban csak látszat volt. A délutáni csúcs meghozta a dugót. A Május 1. úton a körforgalomtól a Lidl felé lépésben haladtak az autók. De egymás után sorakoztak a járművek az Almási és a Bajcsy-Zsilinszky utcában is. De még a Kincseskert Óvodánál lévő kis murvás elkerülő úton is végig álltak az autósok, hogy az Új útról kihajtsanak a Május 1. útra.
A keddi korán kelés sem sokat javította helyzeten: már 7 órakor érezhetően belassult a forgalom a terelőutakon. Fél 8-ra pedig már a Bacsó Béla úton is hosszú sorban vártak az autósok a továbbjutásra.
GALÉRIA: Elkezdődött Tatán a körforgalom építése (Fotó: F.P.)
Fotók: Flajsz PéterRigó Balázs, a Kemma.hu kérdésére elmondta, hogy a felújítással várható volt a dugó is. Többek között ezért is volt téma újra a tatai elkerülőút a Magyary-terv Fellner Jakabról elnevezett építészeti és közlekedési programjának egyeztetésén.
− A város különleges formája miatt egyetlen nagyobb út kiesése is dugókat okozhat. Ezért is lenne fontos a tatai elkerülő út építése, ami nagy terhet venne a le a városról. Most ugyanis Szomód felől csak a városon keresztül lehet eljutni többek között az autópályára, vagy akár az ipari parkba is − magyarázta az alpolgármester, aki szerint már ez is segítene a dugók megszűnésében. Azonban az önkormányzat több lehetőséget is keres a forgalom csökkentésére.
− A februártól bevezetett jelképes összegű helyi buszbérlet, illetve a szintén nagyon kedvező vármegyebérlet alternatív lehetőséget kínál a helyieknek, illetve a környező településen lakóknak is. Ha többen választanák a tömegközlekedést, szintén jócskán csökkenhetne a városban közlekedő autók száma − tette hozzá Rigó Balázs.
Mint arról korábban beszámoltunk, március 11-én elkezdték Tatán a Fényes Fasor és Új út közötti új körforgalom építését. A beruházásra többek között azért volt szükség, mert a kereszteződés nagyon balesetveszélyes volt, illetve forgalmi akadályt okozott az Új útra való kihajtás. A kivitelező szerint az építkezés mintegy három hónapig tarthat, ami alatt a Fényes fasorba való ki és behajtás végig biztosítva lesz.