2024.01.28. 12:59
Ügyintézés személyesen, interneten és buszon: rengetegen használjál a Kormányablakokat
Tavaly 12,7 millió ügyfél 13,3 millió ügyét intézték a kormányablakok Magyarországon, és tovább nőtt az ügyfél-elégedettség – közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM).
A fejlesztések az idén is folytatódnak, egyebek mellett három új helyszínnel és két kormányablakbusszal bővül a kormányzati ügyfélszolgálatok hálózata.
Hozzátették: a lakosság több mint kétharmada él olyan településen, ahol működik kormányzati ügyfélszolgálat. A kormányablakbuszokban az ország többi településén élők is tudnak lakóhelyükön ügyet intézni: a 25 járműből álló flotta tavaly 5629 alkalommal látogatott el a kisebb településekre, és csaknem 50 ezren intézhették helyben ügyeiket.
A minisztérium kiemelte, hogy 2024-ben tovább folytatódik a több mint háromszáz helyszínen elérhető kormányablakrendszer fejlesztése, három kormányablak nyílik és két új kormányablakbusz áll szolgálatba.
Rámutattak arra, hogy jelentős fejlesztés valósult meg tavaly az akadálymentesítésben: mára Braille-térképek segítik a vak és gyengénlátó ügyfeleket, emellett az előző két évhez hasonlóan idén is indulnak jelnyelvi tanfolyamok, hogy minden kormányablakban legyen ügyintéző a siket és nagyothalló ügyfelek segítésére. Tavaly óta a Kormányablak mobilalkalmazás segítségével már távolról is lehet sorszámot húzni, akár már indulás előtt, így az utazással töltött idővel rövidülhet a várakozás – emlékeztettek.
Természetesen a Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatalnál is nyitva áll az elektronikus ügyintézés lehetősége. A kormányhivatal központi ügyfélszolgálatának e-mail címe: [email protected] és ugyanezen a címen fogadják az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatosan esetleges felmerülő közérdekű bejelentéseket, névtelen panaszokat is.