Nagy a forgalom

2023.12.27. 17:25

A Jézuska hozta, a kereskedők visszaveszik - blokk ellenében lehet cserélni az ajándékokat

A két ünnep között legalább akkora a forgalom a Vértes Centerben, mint karácsony előtt. Sokan csak nézelődnek, még többen vannak, akik az ilyenkor szokásos leárazott termékek iránt érdeklődnek, de az ajándékvisszaváltók tömege is egyre nagyobb. December 27-én délelőtt például egy óra alatt többen jöttek visszacserélni a karácsonyi ajándékot, mint a korábbi években egy nap alatt. A kereskedők azt mondják, nyugta vagy számla ellenében és a legkedvezőbb feltételek mellett lehet cserélni és azt is, hogy mindenkinek az elégedett vásárló a fontos.

Wágner Zsanett

Vissza kell cserélni, ha egyszer két egyformát hozott a Jézuska

Forrás: 24 Óra

Fotó: Flajsz Péter

Két ugyanolyan könyvet hozott a Jézuska, nagyobb méretű kabátra cserélném, vagy nem tetszik a pulóver színe

– ezekkel a magyarázatokkal találkoztunk a tatabányai Vértes Centerben, amikor december 27-én útra keltünk a visszaváltott karácsonyi ajándékok után nyomozva. A megváltozott vásárlási szokásokra alapozva azt gondoltuk, egyre többen ajándékoznak szeretteiknek vásárlási utalványt és talán még ennél is többen vannak, akik az internet segítségével teszik tele online a kosarat. Mi magunk is megdöbbentünk a fogadtatáson.

A könyvesboltban a nap első vásárlója is cserélni jött. A skandináv krimiíró, Nesbo Hóember című művét kétszer kapta meg egy tatabányai férfi. Az alkalmazottak gyors segítségének hála a Vérhold cíművel tért haza az elégedett vásárló.

Ottjártunkkor sem telt el 10 perc és máris találkoztunk valakivel, akinek lánya kettő ugyanolyan könyvről tépte le a csomagolópapírt szenteste. Édesapja amint tehette kicserélte, így aztán Pilay Bakertől a Szavad ne feledd! című kötetét ma már boldogan veheti kézbe a gyermek.

Az egyik szomszédos ruházati boltban is egymásnak adták a kilincset a vásárlók – persze átvitt értelemben. Rigó Fanni eladó szerint a legtöbben a kabátokat és a pulóvereket hozzák vissza. Egyik csere sem vonatkozott a stílusra, inkább a színnel és a mérettel voltak problémák, amin azonnal tudtak segíteni. A földszinti üzletben egyébként 45 nap van a cserére. Egy másik, neve elhallgatását kérő alkalmazott, már több éve dolgozik a cégnél és kellő viszonyítási alappal rendelkezik. Azt mondja, minden évben van naponta 1-2 vásárló, aki cserélni szeretne, de az idén már a nyitást követő első órában produkálták ezt a számot.

– Általában az elsődleges célunk, hogy valamilyen más terméket találjunk helyette, ami azt jelenti, hogy levásárolhatják a vételárat. Előfordult már az is, hogy nem talált semmit a kedves vásárló, és akkor visszaadtuk a termék vételárát. Nekünk sem érdekünk, hogy mindenáron eladjunk valamint, szeretnénk még viszontlátni az elégedett vásárlókat – mondta az eladó.

Ahogy befejezte, már jött is a következő vevő. Gyerekruhát hozott vissza, mint mondta a 74-es helyett már a 80-as kell a lassan egyéves kislánynak, Fruzsinak.

Két hét van az online cserére

A visszavételt célszerű a lehető leghamarabb, azaz a két ünnep között visszavinni. Természetesen számla vagy blokk ellenében kicserélik a vásárolt terméket az üzletekben. Persze, az is fontos szempont, hogy a termék hibája ne a vásárlótól eredjen. Például, ha rendel valaki egy futócipőt, ami jó eséllyel nem megfelelő méretű, mégis elmegy benne futni és ezáltal sérül, akkor már csak a kereskedő jóindulatán múlik, hogy cserél-e vagy sem.
Az online vásárolt termékeknél a kézhezvételtől számított két hét van visszakozni, ráadásul indoklás nélkül cserélnek. Tehát akkor sincs gond, ha egyszerűen csak nem tetszik a megrendelt áru, sőt a sérülésmentes csomagolástól is eltekintenek.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában