Új hajók

2023.09.02. 07:50

Ütemterv szerint halad az Észak-Komáromból indult új balatoni hajók összeszerelése

Július eleje óta folyamatosan dolgoznak a kifejezetten a magyar tenger adottságaira tervezett négy új hajó összeszerelésén, amelyek a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) flottájában fognak szolgálni a jövőben.

Kemma.hu

A kompok előreláthatólag decemberben, a katamaránok pedig a következő hajózási szezon megkezdésekor, jövő márciusban kezdik meg szolgálatukat – olvasható a Balatoni Hajózási Zrt. hivatalos Facebook-oldalán.

Mint arról korábban mi is beszámoltunk, a Balaton kedvező vízállásának köszönhetően június 21-én indulhatott el a BAHART 4 új hajója Komáromból. Az eleinte 7 hajóból álló szállító flotta először a Duna 272 km-es szakaszán haladt végig Komárom és a Sió torkolata között. A hajók érkezése kifejezetten nagy innovációs mérföldkövet jelent a balatoni hajózásban, hiszen 1978-81 között szerezte be a BAHART a jelenleg is használt 3 katamaránját és a kompok átlagos életkora is 50-60 év közé tehető.

A Balaton Hajózási Zrt. mostani közleményében hangsúlyozta: a két új komp és két új katamarán olyan történelmi léptékű műszaki fejlesztés részeként érkezett a Balatonra, amelyre a rendszerváltás óta nem volt példa. Jelenleg a műszaki munkálatok zajlanak a BAHART siófoki telephelyén. A hajók és a katamaránok fontos szerepet kapnak majd a turizmusban, és a helyi közlekedésben, hiszen a gyorsabb hajók sűrűbb, a tágas, korszerű belső terek pedig kényelmesebb átkelést biztosítanak majd a révek között.

Ismertették, hogy a 11 méter széles és 35, illetve 45 méter hosszú hajókat a szállítás miatt az indulásuk előtt részlegesen visszabontották. Balatonra érkezésük után a munkálatok első lépése a felépítmények felszerelése volt. Majd egy 450 tonnás daru emelte le egyenként a több tonnát nyomó, óriási nyitott fedélzetet, az utastereket és a kormányállásokat a szállítóhajókról és helyezte rá a hajótestekre. Ezt követte a gépészeti, villamos, hidraulikai rendszerek visszaépítése. A kompokon összesen 11, a katamaránokon pedig 14 kilométer hosszú elektromos vezeték húzódik, emellett a gépészeti csövek is kitesznek hajónként 1-1 kilométert.

A közlemény szerint a hajók összeszerelése ütemterv szerint halad. Jelenleg a belső terek belsőépítészeti, burkolási munkálatai folynak, amelyekkel párhuzamosan zajlik az ablakok beszerelése, a tetőszerkezetek építése, valamint a klímarendszerek és rádiónavigációs rendszerek beillesztése. Hamarosan pedig megkezdődnek a beüzemelési feladatok is. A forgalomba állás engedélyezését hatósági szemle előzi meg. A kifejezetten a Balatonra tervezett, egyedi kompok és katamaránok a legmodernebb környezetvédelmi normáknak megfelelő motorokkal rendelkeznek, modern kormányzással és technológiákkal felszereltek, és elődeiknél gyorsabb - a kompok 15 kilométer/órás, a katamaránok 18 kilométer/órás - utazósebességgel bírnak.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában