Spanyol túra

2023.09.24. 15:36

Kalandoztunk Európa egyik legszebb kincseit rejtő világában

Nyakunkba vettük a barátommal Spanyolországot. Na jó, persze, nem az egészet, hanem a Costa Blanca, azaz a Fehér Part egy szakaszát.

Kemma.hu

Megfürödhetünk Villajoyosa színes házai előtt

Forrás: 7nap7kép/Facebook

Fotó: Mohácsy Viktor

Repülővel érkeztünk Alicante városába, hogy onnan a mintegy ötven kilométerre fekvő Torrevieja települését vegyük célba bérelt autóval. Sok mindent nem is tapasztaltunk a látnivalókból útközben, mintha egy sivatag közepébe csöppentünk volna. Kiderült ugyanis, hogy néhány nappal érkezésünk előtt, Algériából porvihar csapott le a környékre.

Szerencsére, másnap már “csak“ a nyomokat láttuk az autókon. Az ég pedig tiszta volt, kellemes, szeptemberi meleggel. A Costa Blanca Alicante tartományának kétszáz kilométeres tengerpartját foglalja magában. Minden évben számtalan látogató érkezik a világ minden tájáról, hogy felfedezze ezt a sokszínű régiót, amely megannyi látnivalót rejteget magában. Már maga Torrevieja is. Spanyolország sókitermelésének legnagyobb része a környékéről származik.

Még a tó is rózsaszín

A település egyik különlegessége a rózsaszín tó, amely színét egy sókedvelő algafajnak, a Dunaliella salina nevű egysejtűnek köszönheti, valamint a Halobacterium egy itt élő fajának, amelyben egy vörös pigment található. A Laguna de Torrevieja sótartalma a Holt-tengeréhez hasonló, mintegy háromszázötven gramm literenként. Ez a hipersós víz pedig egyedi élővilágot is vonz, hiszen a tóban élő, egysejtűeket fogyasztó rákokat a rózsás flamingók eszik, ennek köszönhetően ölthet gyönyörű színt a tolluk. Az ezernégyszáz hektáros vízfelület Európa legnagyobb kiterjedésű sós vizű tavai közé tartozik.

spanyol nyaralás
Torrevieja - még a tó is rózsaszínben ragyog
Fotó: Mohácsy Viktor / Forrás: 7nap7kép/Facebook

Nem csak a látvány miatt csodálatos, de a közelében lévő sós levegő tisztítja és regenerálja a légutakat. Ezenkívül mi magunk is meglepődtünk, amikor a helyiek és turisták korom fekete színben tündököltek, mintha több Batmannel találkoztunk volna. Ennek az oka nem volt más, mint a tó mellett fekvő kis tavacska alján található fekete színű iszap, amely ásványi anyagokban gazdag, és nem csupán a narancsbőr ellen segít, de enyhülést hoz az ízületi és izomfájdalmakra is.

A “spanyol Velence“

Torrevieja-tól nagyjából ötven percnyi autóútra található Cartagena, ahol a legtöbb látnivaló a római korhoz tartozik. Spanyolország egyik legnagyobb kikötőjével és haditengerészeti támaszpontjával bír. Itt találjuk a világ első, 1888-ban épült tengeralattjáróját is. Az egyik legrégebbi spanyol templom, a 12-13. században román és gótikus stílusban épült Régi Katedrális.

Cartagena egyik régi épülete
Fotó: Mohácsy Viktor / Forrás: 7nap7kép/Facebook

Az alatta talált római kori leletek, továbbá a hozzá szorosan kapcsolódó, feltárt római színház is lenyűgöző látványt nyújtanak. Innen néhány percnyi gyaloglásra található a Torres Park, ahonnan elénk tárul Cartagena városa. No, és persze a parkban van a “Castillo de los Patos“, azaz a Kacsák Kastélya, ahol kellemesen megférnek a szabadon fürdőző kacsák mellett a turisták.

A spanyol Cartagena kikötője

Különleges félsziget

A római korból szinte Miamiban találtunk magunkat, miután a huszonkettő kilométer hosszú La Manga területére érkeztünk. Egy igazán különleges üdülőterület, amely Európában egyedülálló élményt nyújt. A hosszú, keskeny, homokos-fövényes földnyelv egyik oldalán a Földközi-tenger, míg a másik oldalán a Mar Menor, vagyis La Manga lagúnája található. La Manga azonban nem a Costa Blanca, hanem a Costa Cálida része. A földnyelv legkeskenyebb pontja mindössze száz méter.

Hófehér óváros

Utunkat Alicante-tól északi irányba vettük, három különböző településre. Először Altea tradicionális fehér spanyol házait fedeztük fel. A dombtetőre épült óváros lépcsősorain keresztül vezet az út a főtérre, ahol megismerhetjük Altea ősi arcát is. A labirintusszerű utcácskák hálózata vezet a központi térre, amelynek varázsa nem csak a kék mázas kerámia kupolában rejlik, de több irányba is nyitott teraszokon szemlélhetjük hosszasan a partvidéket.

Altea egyik gyönyörű utcácskája

Toronyházak sokasága

A nyugalmasabb hangulatú Altea után a folyton pezsgő város, Benidorm mutatta meg számunkra igazi arcát. A toronyházakkal zsúfolt öt kilométer hosszú, aranyszínű partszakaszt szemlélve szinte már nem is Európában érezzük magunkat. Hirtelen nem is gondolnánk, hogy történelmi kincseket is rejteget az egykori halászfalu.

Benidorm - A hosszú partszakasz toronyházai
Fotó: Mohácsy Viktor / Forrás: 7nap7kép/Facebook

A kék cserepekkel díszített kupolás templom itt is visszaköszön, a San Jaime a 18. században Benidorm védőszentjének tiszteletére épült. A Földközi-tenger végtelennek tűnő panorámáját a Balcon del Mediterraneoról csodálhatjuk meg. Egykor itt erőd állt, amely a kalózoktól védte a települést. Ezt azonban lerombolták, falai maradványait azonban még mai láthatóak.

A  boldog város

A nyüzsgő életérzés után ismét a nyugalom szigetére “eveztünk“. Villajoyosa, amelynek neve szó szerinti fordításban boldog várost jelent, mondhatjuk, hogy rászolgált nevére. De legalábbis, aki megpillantja a házacskákat, mindenképpen mosolyra derül. Míg máshol a falak fehérek és az ablakok-ajtók szegélyét festik színesre, itt a házak pompáznak minden árnyalatban. Ezzel egy kicsit az olaszországi Cinque Terre hangulatát idézi.

Villajoyosa - A Boldog Város különleges házai
Fotó: Mohácsy Viktor / Forrás: 7nap7kép/Facebook

Ugyan, bár mi most kihagytuk, de Villajoyosa a világhírű Valor Csokoládégyár otthona. Napi kirándulásunk során ekkor már megéheztünk, és beültünk egy étterembe. Amikor kikértük az étlapot, legnagyobb meglepetésünkre a pincér közölte, hogy papíralapú menülap nálunk nincs, kizárólag QR-kóddal tudjuk elérni a kínálatot. Bevallom, ehhez egy kis segítségre volt szükségünk. Ettől függetlenül mi is boldogok voltunk, hiszen megannyi felejthetetlen élménnyel tértünk haza.

spanyol nyaralás
Villajoyosa kis színes utcájának egyike

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!