MÁV

2023.09.13. 10:34

Hétfőn kezdődik a felújítás a Budapest-Tatabánya-Győr vasútvonalon

Szeptember 18-án, hétfőn megkezdődik a Budapest-Tatabánya-Győr vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújítása - közölte a MÁV Zrt. szerdán az MTI-vel.

Kemma.hu

Azt írták, a tervek szerint a decemberi menetrendváltásig tart majd a felújítás. A vágányok karbantartását három ütemben végzik. Az első ütem kezdetétől, hétfőtől jelentősen módosul a vonatok menetrendje, ezért a győri fővonalon utazóknak a MÁV azt javasolja, hogy tájékozódjanak előre a menetrendről.

A belföldi járatok esetében 20-30 perccel, a nemzetközi vonatoknál pedig egy órával hosszabb eljutási idővel kell számolni. Egyes személyvonatok helyett pótlóbuszok fognak közlekedni Tatabánya és Biatorbágy között. A változásokról és az utazáshoz javasolt járatokról a www.mav.hu/egyesvonal elérésű weboldalon lehet tájékozódni - tudatta a MÁV.

Jelentősen változik a vonatközlekedés

Az ütemterv alapján szeptember 18-tól október 26-ig, Biatorbágy és Szárliget között az egyik (bal) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett.

Szeptember 18-tól október 26-ig a korlátozás miatt menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon, a reggeli és délutáni csúcsidőszakban ezt két vonatra növeli majd a MÁV a fő utazási irányokhoz igazítva, hogy a lehető legtöbb utas pótlóbuszra való átszállás nélkül el tudjon jutni az iskolákba, munkahelyekre, illetve haza. 

A tervezett menetrendmódosítás alapján az S10-es és S12-es személyvonatok helyett pótlóbuszok járnak majd Tatabánya és Biatorbágy között. A belföldi és nemzetközi személyszállító vonatok menetrendjének kialakítása folyamatban van, az érintett társvasutakkal zajlanak az egyeztetések.

Emiatt kell megejteni a felújítást

Mint ahogyan arról mi is beszámoltunk korábban, a Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vonalszakaszon az ütemezett, rendszeresen elvégzett vizsgálatok megállapították, hogy az idei heves esőzések és az elmúlt hetek hősége hatására felgyorsult a korábban feltárt állapotromlás üteme, így szükségessé vált az eredetileg a jövő esztendő első negyedévére tervezett felújítási munkák újraütemezése, minél korábbi elvégzése.

A beavatkozás végrehajtására a MÁV által már 2019-ben elkészített, de forráshiány miatt több alkalommal elhalasztott infrastruktúra-fejlesztési program tervei alapján kerül sor. A vonalszakaszon bevezetett 100 kilométer/órás sebességkorlátozás mellett a vasúti pálya továbbra is biztonságosan járható, a felújítás befejezéséig sem kerülhet veszélybe az utasok és a közlekedés biztonsága.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában