2021.09.25. 11:03
Két cég érdemelte ki a Magyar Termékért Kereskedelmi Nívódíjat
Holtversenyben érdemelte ki két jelentős cég az idei Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat.
Heiszler Gabriella és Benedek Eszter (jobbra) a díjátadó ünnepségen
Forrás: beküldött
Duna-parti városunk a székhelye a Magyar Termék Nonprofit Kft.-nek, amely a Trade Magazinnal együttműködve hívta életre a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat. A már nagyon komoly megbecsülést jelentő hazai elismerést, a Magyar Termék védjegyet használók szavazatai alapján is, évente az a kereskedelmi társaság kapja, amely adott időszakban a legtöbbet tette a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért.
A díjkiosztót idén nyolcszáz részvevővel rendezték meg Tapolcán. Holtverseny után, a CBA Kereskedelmi Kft. és a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. végzett az első helyen, mindkét cég nívódíjas lett. A dr. Nagy István agrárminiszter fővédnökségével zajló versengésen az elismerést Heiszler Gabriella, a SPAR ügyvezető igazgatója, illetve Noszlopy Zoltán, a CBA beszerzési igazgatója vette át Erdős Norberttől, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkárától.
Benedek Eszter, a tizenöt éve alakult lábatlani Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a díjátadón többek közt arról szólt, hogy már mintegy kétszáz cég négy és félezer terméke viseli a Magyar Termék védjegyet, amelyek napjainkra a legismertebb eredettanúsító jelölésekké váltak Magyarországon. Az áruházlánci együttműködések azt mutatják, hogy a kereskedelmi hálózatok is egyre aktívabban kapcsolódnak be a hazai termékek népszerűsítésébe. Az ő tevékenységüket ismerték el negyedik alkalommal a nívódíjjal. Rendhagyó időszak munkáját díjazták, az elmúlt esztendő nem várt nehézségek elé állította a kereskedőket és a gyártókat. A járványidőszak egyértelműen arról is szólt, hogy le tudták győzni a váratlan problémákat, képesek voltak biztosítani a lakosság ellátását.
A díjátadón Erdős Norbert többek közt arról is beszélt, hogy kormányzati döntés alapján a mezőgazdaság és az élelmiszeripar a magyar gazdaság nagyon fontos stratégiai ágazatává vált, fejlesztésükre történelmi lehetőség nyílik a most induló ciklusban.
Pontozták a népszerűsítő munkát
A napjainkban már mintegy kétszáz védjegyhasználó vállalkozás minden Magyar Termék védjegyes árut forgalmazó kereskedelmi hálózatra szavazhatott nagyon pontosan meghatározott kritériumok alapján. Ezen voksokhoz társult azon szakmai munkacsoport véleménye, amelyet a szintén védjegyhasználók képviselőiből álló szakmai munkacsoport alkotott. A vélhetően nagyon alapos egyeztetések után, az összegzést követően, gyakorlatilag már nagyon egyértelmű volt a döntés, a Magyar Termék Kereskedelmi Nívódíjat a legtöbb pontot elérő társaság kapta. Az értékelésnél alapvető szempont volt például a Magyar Termék védjegyes áruk forgalma az adott üzletláncban, a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel való elégedettség, a kereskedelmi cégnél a védjegyes termékekkel megvalósított promóciók sikeressége. Ezen felül külön pontokat hozhattak az üzletláncoknak a Magyar Termék védjegyes árukat népszerűsítő tevékenységét bemutató anyagai is.