2023.11.29. 19:55
Helikoptert is bevet a vármegyei rendőrség a nagyszabású ellenőrzéseknél +FOTÓK
A helikopteren egy speciális kamera figyeli a szabálytalankodó autókat.

A helikopter az M1-es felett figyeli a közlekedőket
Forrás: 24 Óra
Fotó: Flajsz Péter
Helikopterrel és drónnal a magasból, civil autóval pedig a pályáról figyelik rendszeresen az M1-es autópályán szabálytalankodókat a Komárom-Esztergom vármegyei rendőrök. A Kemma.hu a felszállás előtt leste meg, hogyan is néz ki az a helikopter, aminek sok szabálytalanul közlekedő autós köszönheti a büntetését. A gépmadár Vértesszőlős határából emelkedett szerda reggel a magasba, hogy a nap folyamán az autópálya vármegyei szakasza felett járőrözve vigyázzon a közlekedőkre.
Merkl Rajmund alezredes, a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Osztály Autópálya Alosztály vezetője lapunknak elmondta, hogy a helikopter fedélzetén lévő, 360 fokban elforgatható szenzoros, éjjellátóval felszerelt kamera segítségével egyértelműen azonosíthatók a szabálytalanul közlekedő gépjárművek.
– Ez egy komplex fokozott közúti ellenőrzés, amit az M1-es autópályán hajtunk végre több erő bevonásával. Ami kicsit plusz az elmúlt időszakokhoz képest, hogy van egy légi megerősítés, vagyis a levegőből is figyeljük a jogsértéseket és a lent a földön lévő URH-s járőregységeknek tudjuk átadni az információkat – kezdte az alezredes, aki hozzátette: a kamerarendszer segítségével az operátor rá tud fókuszálni a szabálytalan járműre.
Meg tudják határozni a kilométer szelvény számot, az autó típusát, illetve a szabálytalanság pontos idejét, amivel már egyértelműen beazonosítható a gépjármű. Kiemelte: a drónokkal a leállósáv használatát, a nehézgépjárművekkel kapcsolatos előzéseket és a gyorshajtásokat tudják figyelni. A helikopterrel is ezeket a leggyakoribb szabálysértéseket tudják figyelni.
Helikoptert is bevetett a rendőrség a fokozott tatabányai ellenőrzésük során
Fotók: Flajsz Péter– A mai komplex ellenőrzésben a helikopter mellett civil gépjárművet is bevonnak, amivel a menet közbeni sebességellenőrzést figyelik. Emellett gyakori a ráfutás, vagyis a követési távolság be nem tartása. De sok a 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű járművekkel, vagy járműszerelvényekkel történő szabálytalan előzések is. Amikor a kamionok sorokat előznek ki és nem térnek be. Ezzel a gyorsabban haladó autókat akadályozzák a gyorsabb haladásban – tette hozzá a szakember, aki elárulta, hogy hetente többször is számíthatnak az autósok ellenőrzésekre az autópályán.
Sok a baleset
Az idei év első felében 6383 személysérüléses közlekedési baleset történt Magyarországon, ebből 193 balesetben 211-en vesztették életüket az Országos Rendőr-főkapitányság adatai szerint. Ezeknek a tragédiáknak a többsége nagyobb odafigyeléssel, a szabályok betartásával elkerülhető lett volna. A rendőrség statisztikája azt mutatja, hogy a balesetek fő okai továbbra is a gyorshajtás (27 százalék), az elsőbbségi jog meg nem adása (26 százalék) és a kanyarodási szabályok megszegése (15 százalék).