2021.08.04. 18:00
A Xiaomi első helyezett lett az európai telefonpiacon
A Strategy Analytics legfrissebb kutatása szerint a Xiaomi 25%-os piaci részesedéssel az összes gyártót megelőzve áll az első helyen az európai okostelefon-szállítások dobogóján 2021 második negyedévében.
Forrás: Xiaomi
Az európai okostelefon piac erős növekedést mutatott, +14% -os éves növekedés mellett 50 millió készüléket szállítottak ide. Az okostelefon-piac növekedését a folyamatos gazdasági fellendülés, valamint az elöregedő készülékekkel rendelkező fogyasztók által generált kereslet, és a vonzó ár-érték arányú 5G készülékek hajtották.
A Xiaomi-é a leggyorsabb növekedés az Internet és Kiskereskedelem kategóriában
A prémium készülékek, a nemzetközi terjeszkedés és a kiskereskedelmi üzletág fűtötték a vállalat növekedését; a Xiaomi a harmadik egymást követő évben került fel a világ legnagyobb vállalatainak top 500-as listájára.
A vállalat idén a 338. helyet szerezte meg, jelentősen, 84 hellyel javítva tavalyi, 422. helyezését. Ezzel a növekedési ütemmel, 2021-ben
a Xiaomi a világ leggyorsabban fejlődő vállalata az Internet és Kiskereskedelem kategóriában a Fortune Global 500-as listáján.
A cég idén is dinamikusan fejlődik, mind a bevétel-, mind pedig a nettó nyereség növekedése messze meghaladta a piaci várakozásokat.
A bővülés hátterében az áll, hogy a Xiaomi folyamatosan növeli részesedését a csúcskategóriás okostelefonok piacán, az eladásai gyorsan emelkednek a nemzetközi piacokon és a vállalat kiskereskedelmi üzletága is erőteljesen fejlődik.
A Mi 10 és Mi 11 termékcsaládnak köszönhetően megerősítette a vállalat a pozícióját a csúcskategóriás piaci szegmensekben. 2021 első negyedévében Kínában a 3000 jüan vagy annál értékesebb, a nemzetközi piacokon pedig a 300 euró vagy e feletti árazású Xiaomi okostelefonokból több mint 4 milliót szállított le a cég.
A Xiaomi globális terjeszkedése ugyancsak hozzájárult a növekedéshez. Július 16-án a Xiaomi bejelentette, hogy a Canalys legfrissebb kimutatása szerint a Xiaomi szállítja le világszerte az okostelefonok 17 százalékát, ami azt jelenti, hogy jelenleg,
az Apple-t megelőzve, a világ második legnagyobb okostelefon brandje.
A Xiaomi gyorsan bővül a külföldi piacokon: több mint 300 százalékos éves növekedést ért el Latin Amerikában, több mint 150 százalékosat Afrikában, és több mint 50 százalékosat Nyugat-Európában. A vállalat 2021. első negyedévi jelentése szerint a Xiaomi okostelefonok több mint 100 piacra jutnak el világszerte, a vállalat 12 országban vezető helyen szerepel az okostelefonok piacán – Indiában például már a 15-ik egymást követő negyedévben áll az első helyen – Európában a második legnagyobb mobilgyártó.
Okos elektromos járművek
Megtartva vezető szerepét az okostelefonok piacán, valamint az AIoT és az okos gyártás terén, a Xiaomi belépett az okos elektromos járművek piacára is. 2021 márciusában a Xiaomi hivatalosan is bejelentette, hogy a vállalat Lei Jun vezérigazgató vezetésével egy 100%-ban a Xiaomi tulajdonában lévő leányvállalatot alapít az okos elektromos jármű üzletág elindítása érdekében.
A következő 10 év során a Xiaomi nagyjából további 10 milliárd amerikai dollár befektetését tervezi. A kezdeti szakaszban a vállalat 10 milliárd jüan, azaz 1,55 milliárd dollárnyi befektetéssel indul. Várakozásaik szerint az intelligens elektromos járművek újabb lendületet fognak adni a vállalat növekedésének.
Borítóképünk illusztráció