2020.10.24. 06:00
Akinek szakira van szüksége, itt keresi
A szerelőtől fokozottabb, elsősorban a megbízhatóságáról tanúskodó digitális jelenlétet várunk el.
Forrás: Shutterstock
Ez derül ki az NRC Piackutató legújabb, a Telekom számára készített reprezentatív kutatásából.
Honlap, felhasználói értékelések, online elérhetőség, átlátható módon feltüntetett árak és díjak a kritikus tényezők,
amelyek a legtöbbet nyomják a latban, amikor a magyarok kisvállalkozót választanak.
Mára a szolgáltatókeresés gyakori terepévé a világháló vált:
a válaszadók 54 százaléka online kutakodik,
és mindössze 21 százalékuk lapozgat helyi kiadványokat. Az NRC kutatása szerint a megkérdezettek többsége (57 százalék) családi és baráti ajánlásokra is támaszkodik.
A választ adók 55 százalékának elsődleges szempont, ha a szolgáltató feltünteti tarifáit az online felületén. A válaszadók 40 százalékának fontos, hogy online is tudjon rendelni terméket, szolgáltatást egy kisvállalkozástól.
A megkérdezettek többsége nem azt a szolgáltatót keresi fel, amelyiket legelőször megtalálja, 54 százalék több lehetőséget is mérlegel az első kapcsolatfelvétel előtt. A magyar kkv-k számára komoly kihívást jelent, hogy a megkérdezettek 90 százaléka gyorsan, legkésőbb egy napon belül szeretne választ kapni a megkeresésére.
Klenovszki János, a kutatást készítő NRC ügyvezetője kiemelte:
a netes jelenlét ma már nem versenyelőny, hanem alapfeltétel egy kisvállalkozásnak az életben maradáshoz.
Borítóképünk illusztráció