2023.10.08. 16:07
Hamilton nyomdokaiban: kipróbáltuk a Forma 1-es biztonsági autót a Hungaroringen
A Hungaroring a száguldó cirkusz egyik helyszíne, olyan kultikus versenypálya, mely minden férfiember bakancslistáján szerepel. A versenyzők az egyik legnehezebb pályának tartják. Ezt én is megtapasztalhattam egy a DRX Sport részéről ajándékba kapott élményvezetéssel.
A cikk szerzője az indulást megelőző pillanatokban a csodakocsival
Forrás: Beküldött
Fotó: Sz. D.
A Hungaroring pályát aligha szükséges bemutatni: hazánk legmodernebb autóverseny-pályája leginkább a Formula–1 magyar nagydíjról ismert. Manapság pedig nem csak a profi versenypilóták élvezhetik a versenypálya adottságait, hiszen egy élményvezetésen a Hungaroringen szuper sportautókat és legendás versenyautókat próbálhatunk ki. Az autók választéka igen széles körű, bárki megtalálhatja a kedvére valót a Ferraritól a Lamborghinin át egészen a McLarenig.
Én némi nosztalgiától fűtve a Forma–1-es versenyek safety car hasonmását a Mercedes C 43 AMG GTS-t választottam, ami 514 lóerős és 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, de ami még ennél is durvább, 10,8 másodperc alatt pedig kétszázra. Végsebessége bőven 300 felett van, de ez egy átlagsofőrnek a kevés hosszú egyenest tartalmazó Hungaroringen elérhetetlen. De ne szaladjunk ennyire előre. Érkezés után némi papírmunka szükséges a becsekkoláshoz, stílszerűen egy ferraris kamionban. Miután nyakunkba akasztjuk az igazolást, máris mehetünk a bokszutcába, ahol sorakoznak a különféle típusú autócsodák. Hamarosan név szerint szólítanak, és gyorsan az instruktor mellett találom magam a „bakancslistás” autó volánja mögött. Pár szavas oktatás, és máris irány a pálya.
Nehéz leírni az élményt, az erőt, a gyorsulást, de főleg a kanyarstabilitást. Az első ismerkedő kör után az instruktor bátorítására is már keményen nyomtam a gázpedált, így a célegyenes végén bőven 200 fölött járt a kilométeróra. Ami igazán érdekes, hogy belülről láthatjuk a pályát, megtapasztalhatjuk testközelből, hogy mit élnek át az igazi versenyzők 76 körön át. Az aszfaltcsíknak alig van egyenes szakasza, vagyis minden intenzív gyorsítást szinte azonnal fékezés, és persze kanyar követ. Ez még így üres pályán is megterhelő, akkor képzeljük magunkat Verstappen vagy Hamilton helyébe.
Az „igazi” safety car még erősebb
2022-ben izgalmas szabályváltozások után egészen más formájú versenyautók születtek a Forma–1-ben, de nemcsak a száguldó cirkusz sztárjai jelennek meg a képernyőn, hanem Bernd Mayländer is, aki 2000 óta vezeti a biztonsági autót. A Mercedes-Benz 1996 óta rendszeresen szállítja a Safety Cart. Most a Mercedes-AMG GT Black Series zúz a versenyzők előtt, ami 770 lóerős és 800 Nm nyomatékkal rendelkezik.