Fejlesztés

2022.09.18. 11:00

Támogatást kapott a tatabányai tehetséggondozás - határon túliakat is felkarolnak

A Magyar Identitásért Regionális Egyesület csaknem 4,5 millió forintos támogatást nyert a Nemzeti Tehetségprogram keretében egy tatabányai oktatási intézményben tervezett tehetséggondozó tevékenység megvalósítására.

Sugár Gabi

A Csütörtöki Muzsika egy pillanata

Forrás: beküldött

A tatai egyesület célja a köznevelés megújulásának segítése, valamint az anyaországban és annak határain kívül élő magyar közösségek támogatása. A Hiperszuper Csapat elnevezésű pályázatban az egyesület partnere a tatabányai Pólya György Általános Iskola Esztergomi úti Tagintézménye, a korábbi Móra Ferenc Általános Iskola, melynek bátor kiállása a sajátos nevelési igényű gyermekek mellett példaértékű, emiatt is esett rájuk a választás – tájékoztatta portálunkat Illés Kádek Katalin projektmenedzser. A pályázat elsődleges célja az integráló környezetben nevelt kettős vagy többszörös különlegességű tehetségeket támogató komplex program megszervezése és lebonyolítása, valamint Roma tehetséggondozás. 

– A tehetségek erős oldalának fejlesztése történik oly módon, hogy kiemelő foglalkozásokon vesznek részt, példaképekkel találkoznak, illetve a június elejére tervezett Tehetségnapon bemutatkoznak. A projektben tervezett rendszeres Csütörtöki Muzsika pedig helyi zenészek és az Erkel Ferenc Zeneiskola együttműködésével valósul meg – mondta a projektmenedzser. 

Szenzoros fejlesztő foglalkozás
Forrás: beküldött

Főbb tevékenységek - A projekt keretén belül két fő tevékenység valósul meg. Egyrészt az intézmény egészséges IQ-val rendelkező, autizmussal és/vagy ADHD-val élő diákjainak fejlesztése három területen: önismeret fejlesztése; társas készségek, valamint nyelvi és kommunikációs kompetenciák fejlesztése, azaz énképviselet. Egy-egy tehetségterületre húsz óra fejlesztés jut a tanév során. A gyakorlatok egymásra épülnek és megerősítik a korábban elsajátított ismeretet és viselkedést. A másik vállalt tevékenység a szociokulturálisan hátrányos helyzetű, tehetséges gyermekek zenei fejlesztése 60 órás, tanéven átívelő, tanórán kívüli, integrált környezetben megvalósuló zenés tehetséggondozó program keretében, zenetanár, zeneművész bevonásával, vendégelőadókkal és tanulmányi úttal.

Közvetett céljuk a tantestület inkluzív oktatásra érzékenyítése, a szülői közösség kompetenciáinak növelése és a régió pedagógusainak fejlesztése tanulmányi utakon való részvétellel. Emellett kiadnak egy korábban elkészült kézikönyvet is, amelyet az iskolák rendelkezésére bocsátanak, valamint összeállítanak egy rövid kisfilmet is. A projekt végén pedig Tehetségnapot tartanak a szülők és az érdeklődő szakmai közönség számára. 

 Az önismeret mélyítését célzó gyakorlat
Forrás: beküldött

A Tehetségnap interaktív élménynap lesz, amely az iskola épületét aznapra egy hatalmas forgószínpaddá változtatja. Az érdeklődő ízelítőt kap az iskola tehetséggondozó programjából, valamint jelen projekt foglalkozásaiból, bemutatkozik minimum 10 tehetséges gyermek vagy tehetségígéret, valamint szakmai előadásokat hallgathatnak a gyermek nevelésének témájában forgószínpad-szerűen az osztálytermekben.

- A legnagyobb innováció azonban az, hogy mindez egy vidéki, posztindusztriális nagyváros lakótelepi iskolájában történik, amely befogadó, támogató tanulási környezetet igyekszik biztosítani minden tanulója számára. A programsorozat a Nemzeti Tehetség Program „A speciális fejlesztést célzó programok támogatása“ című alfejezete keretében valósul meg – mondta a projektmenedzser.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában