Siker

2020.06.26. 17:27

A tatabányai vállalkozó fiataloknak segítene a céljaik megvalósításában

Kifogyhatatlan az ötlettára. Jó néhánnyal már találkozhattunk, s van, amelyik termékdíjat is kapott. Hudák Tibor, a huszonnyolc éves tatabányai vállalkozó már másoknak szeretne segíteni céljaik megvalósításában. Vállalkozó Atlasz címmel könyvet ír a sikeresfiatal.hu weboldal működtetője.

Sugár Gabi

Forrás: Beküldött

– Huszonnyolc éves, sikeres vállalkozó. Ez lehetséges?

– Igen. A vállalkozóknak egy olyan problémára kell megkeresniük a választ, amelyre másoknak szükségük van. Nyolc éve gyakorlom ezt a tevékenységet. Ötleteim egy részét el kellett engednem, de vannak olyanok, amelyek még most is sikeresen működnek.

– Zenész, dobos. Ez határozta meg az indulást is?

– Igen. Húszévesen hangmérnöknek tanultam, közben zenét oktattam. Négy évembe, rengeteg munkámba került, míg rájöttem, hogy nem vagyok műszaki beállítottságú. A tehetséggondozással foglalkozó Peron Music Alapítványnál vagyok önkéntes nyolc éve, s az ott tapasztaltak nagy hatással voltak rám. Gyakorlati ismeretekre tettem szert szervezet- és közösségépítésben, az ismeretek átadásában. Otthonosan éreztem magam ebben a közegben.

– Első vállalkozásai is kapcsolódtak a zenéhez?

– Persze. Volt stúdióterv, zenei közösségfinanszírozó weboldal indítása, majd pólókat terveztem. Kezdetben dobosoknak, majd miután minden ütőshangszeren játszó kollégámnak volt vicces pólója, szélesítettem a piacot. Az I LovePóló ma már védjegy lett, majd bővítettem a szolgáltatásokat. Amerikából hozattam pólóágyút, ami egy szén-dioxidos puska. Próbáltam a hazai piacon egyedüliként bevezetni, de az idén, a járványhelyzet miatt elmaradt rendezvények ennek a folyamatnak nem kedveztek.

– A Periodbox termékdíjat is kapott.

– A UPC Business Tuning Show különdíjasa lett ez az előfizetéses szolgáltatásunk, ami nehezebb napjaikat élő nőknek jelent segítséget. Barátnőmmel dolgoztuk ki ezt a projektet. Lényege, hogy havonta ugyanabban az időben jut el a csomag az ügyfélhez. Ezzel egy befektetőkereső show-műsorig is eljutottunk, de nem találtak benne fantáziát. Most az egész projekt értékesítéséről tárgyalunk.

– Elengedi?

– Ez is fontos: ha valami nem megy, nincs idő vele foglalkozni, akkor azt el kell engedni. Közben egyre jobban körvonalazódott bennem, hogy marketing-tanácsadással szeretnék foglalkozni. Egy jó ötlet önmagában még nagyon kevés, ezért aztán felépítettem a sikeresfiatal.hu projektet.

– Csak fiataloknak?

– Nem, sőt! Több középkorú vállalkozó fordult már hozzám, mint fiatal. Az ifjakkal való foglalkozás egy misszió, a működő vállalkozások támogatása pedig üzlet. Személyes konzultációk mellett találkozhatnak velem a weboldalon, blogot írok, YouTube-csatornán pedig videóbejegyzéseket teszek közzé. A 21. századi technikával próbálom felépíteni a vállalkozásomat, s mivel ez úgy tűnik, működik, próbálok hát segíteni másoknak is. Nem megoldom helyettük a problémáikat, hanem megmutatom nekik a lehetőségeket. Fontos ugyanis, hogy alapszinten eligazodjanak az online marketing világában is. Egy jó vállalkozó egy kicsit mindenhez ért, már csak azért is, hogy el tudja magyarázni pontosan egy szakembernek az elvárásait.

– Most készül a Vállalkozó Atlasz. Mikorra jelenik meg?

– Őszre készül el. Útmutatást, segítséget jelenthet majd kezdő vállalkozásoknak elakadás vagy ötlettelenség esetén a marketingben. A legnagyobb gondot általában az jelenti, ha nincs vagy kevés a vásárló. A tapasztalataimat írom le ebben is.

– Huszonnyolc éves. Más ilyenkor kezd tanácsadóhoz járni, Ön meg már másoknak is próbál segíteni. Van tanácsadója?

– Természetesen. Folyamatosan képzem magam, ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy az online tanácsadás, a marketing rendkívül közel áll a fiatalokhoz, s az elmúlt időszakban sikerült sok kudarc és siker után több jó és rossz tapasztalatot gyűjtenem e területen. A hozzám fordulók nagy részének tudok segíteni, de persze én is folyamatosan konzultálok a tanácsadómmal.

– Mi következik a könyv után?

– A sikeresfiatal-program első lépcsője a könyv, aztán a személyes találkozások, tanácsadások. Nyáron mentorprogramot indítok tizennyolc vállalkozóval. Célom, hogy néhány éven belül ezer fiatalt segíthessek céljai eléréséhez.

– A névválasztás igen fontos. I LovePóló, SikeresFiatal. Hogyan jönnek az ötletek?

– Ha valami eszembe jut, azonnal elkezdem a megvalósítást, hogy lássam működik-e. Néhány gondolatot elszórok a környezetemben, és figyelem a reakciókat. Fontos ugyanis a közvélemény-kutatás, a befogadókra gyakorolt hatás. S kiváló, ha a név tükrözi a tevékenységet, és mindenki tud vele azonosulni.

– A sikeres vállalkozónak vannak külső jelei?

– Igen. Kezdetben én is feszengtem az öltönyben, ingben. De rá kellett jönnöm, hogy hiteles csak akkor lehetek, ha a megjelenésem is egy sikeres vállalkozót mutat.

Ötletek, sikerek, kudarcok

Nyolc évvel ezelőtt kezdett vállalkozóként dolgozni. Zenészként dobolni tanította a fiatalokat, közben hangmérnöknek tanult. Stúdiót szeretett volna létrehozni, ezért egy barátjával négy évig dolgozott egy épület teljes felújításán. Ahogy szépült az épület és közben teltek az évek, rádöbbent, mégsem szeretné ezt csinálni. Rájött, hogy mégsem a potméterek vonzzák, nem műszaki beállítottságú.

Önkéntesként dolgozott, s tevékenykedik még ma is a Peron Music Alapítványnál. Közösségfinanszírozó weboldalt indított, de ez a kezdeményezés kudarccal végződött. Később egyedi pólók tervezésével, majd gyártásával foglalkozott – sikerrel. Ehhez kapcsolódott a pólóágyú, majd jött a Periodbox ötlete. Most könyvet ír, s a sikeresfiatal.hu projekten dolgozik. Tanácsadásokat tart, YouTube-csatonát és blogot is vezet, projekteket irányít. Emlékezetes reklámok fűződnek a nevéhez. Például a jetis, amely lényege az volt, hogy annyi kedvezményt kap a vásárló, amekkora a lába. Ma is sokan úgy azonosítják: „ő a jetis ember”.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában