2018.11.22. 20:00
Így építették újjá az első hidat, ami összekötött minket a Felvidékkel (fotók)
Az 1908-ban épült komáromi vasúti összekötő híd volt az első vasúti híd, amely kapcsolatot teremtett a Felvidékkel.
Forrás: fortepan.hu
A 2800 tonnás ötnyílású oszlopos rácsozású híd mindkét oldalán olyan betonerődöt alakítottak ki védelmi célokból, aminek lőrései a híd felé néztek. A hidat azonban 1945 márciusában a második világháború végén felrobbantották. Ezután, egy évtizeddel később megkezdődött az új acélszerkezet összeszerelése.
A komáromi vasúti híd újjáépítése
A ötnyílású szerkezet négy nyílását a budapesti MÁVAG gyártotta és középről a partok felé haladva építette. Az ötödiket (amit állványon szereltek), egy csehszlovák vállalat, a Hutni Montaze gyártotta de egyes források viszont egy vitfalvai vasművet jelölnek meg kivitelezőként.
Az újjáépítést 1954. december 28-án fejezték be, ekkor avatta fel a magyar és a csehszlovák közlekedési miniszter. A Barátság-híd nevet kapott átkelőhelyen 1955. január elsején indulhatott újra vasúti közlekedés.