Hírek

2005.06.07. 00:00

Nem a főváros a hibás?

Nem elégedett a közbeszerzési eljáráson nyertes vállalkozók munkájával a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes. A 200-as álomcélt kis csúszással és túlzással mégis sikerült elérni.

Tóth Tímea

– Egy-két darabbal több kátyú maradt május végére, mint amit terveztünk. Öt nap csúszással, de teljesítettük a márciusban kitűzött célt – jelentette ki a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes a tegnapi kátyúhelyzetet értékelő tájékoztatóján. – Kétszáznyolc úthiba van jelenleg az utakon. De ez a szám ötpercenként változik. Naponta háromszáz új kátyú keletkezik. Mindez csupán egy dologtól függ: pénz, pénz, pénz. Ez az, amiből nincs elég – zárta rövidre a kérdést Vajda Pál. A főpolgármester-helyettes ennek ellenére elégedett az első félévben betömött gödrök menynyiségével. Ez számokban kifejezve annyit tesz, hogy összesen 15386 tonna aszfalt felhasználásával 81325 négyzetméteres felületen javították ki az úthibákat a Fővárosi Közterület- fenntartó Rt. munkatársai. Hatvanezer kátyút tömött be nappal 15, éjjel 5 brigád. Úgy, hogy hátráltatta a munkájukat tizenöt esőnap. Mégis a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva negyven százalékkal több úthibát szüntettek meg.

A múlt hónap elején a főpolgármesteri hivatal közbeszerzési pályázatán nyertes vállalkozók is munkába álltak. A BSV konzorcium napi 11 brigáddal, a Strabag Rt. öttel dolgozott. Szintén éjt nappallá téve. A három cég összesen háromezer négyzetméteren fedte be a kátyúkat naponta. Ez megközelítőleg akkora felület, mintha az Andrássy utat az Operáig „faltól falig” befedték volna. Vajda Pál szerint dicséret mégis csak az FKF Rt. dolgozóit illeti. – Egyszer-kétszer már raportra hívtuk a nyertes cégeket. Ugyanis nem zárt láncban csinálják a munkát. Ezért fizetéselvonásra számíthatnak – mondja.

– Lehet, hogy olcsóbban elvégzik a munkát mint mi, de nem hasonlítható össze a minőség – folytatja az értékelést Esztergályos Gábor, a közterület-fenntartó fő építésvezetője. – Sokszor befejezetlenül hagyják az útfelületet. Előfordul, hogy napokig nem szállítják el a sittet. Ez történt a Dráva utcában is. Őket elsősorban a nyereségérdek hajtja.

Vajda Pál ragaszkodik a misztikus 200 darab kátyúhoz. Azt ígérte, nyáron tartható lesz ez a mennyiség. Még az év elején megítélt büdzséből is futja, hiszen a munkára biztosított 1,7 milliárd forintból május 31-ig egymilliárd forintot költöttek el. 135 millió forintot  nyertes vállalkozóknak fizettek ki. A főpolgármester-helyettes azt mondta: szükség esetén két és fél milliárd forintot átcsoportosíthatnak még kátyúzásra a nyolcmilliárdos útfelújítási keretből.

Nyolcvan kilométernyi utat újítanak fel őszig, egy-egy sávot hagynak mindössze az autósoknak

Megkezdődött rendszerváltás óta a legnagyobb méretű útfelújítási program első szakasza a fővárosban. Az 1045 kilométeres főútvonal-hálózat nyolc százalékát korszerűsítik november végéig. Szemben az elmúlt években megszokott 1–3 százalékos felújítással. Vajda Pál főpolgármester-helyettes azt mondta, a következő években még nagyobb méretű útfelújítások lesznek. Tegnap a Nagymező utcában és a Budaörsi úti felüljárón kezdődtek meg a munkálatok. Mától a rákospalotai Határ úton és a Hidegkúti úton is megindul a felújítás. Nyáron elindul az Üllői, a Bajcsy-Zsilinszky, a Pesti és a Szentendrei út korszerűsítése is. Ez utóbbi csak augusztus ötödikén, rögtön azután, hogy befejeződik a HÉV felújítása. Egy utat sem zárnak le teljesen, egy sávot végig használhatnak az autósok. Szombattól megkezdődik a kettes metró korszerűsítése is. Augusztus 19-ig metrópótló autóbuszok szállítják az utasokat a Deák tér és a Stadionok állomás között.

a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes. A 200-as álomcélt kis csúszással és túlzással mégis sikerült elérni. Tóth Tímea Nyolcvan kilométernyi utat újítanak fel őszig, egy-egy sávot hagynak mindössze az autósoknak Megkezdődött rendszerváltás óta a legnagyobb méretű útfelújítási program első szakasza a fővárosban. Az 1045 kilométeres főútvonal-hálózat nyolc százalékát korszerűsítik november végéig. Szemben az elmúlt években megszokott 1–3 százalékos felújítással.

Vajda Pál főpolgármester-helyettes azt mondta, a következő években még nagyobb méretű útfelújítások lesznek. Tegnap

a Nagymező utcában és a Budaörsi úti felüljárón kezdődtek meg a munkálatok. Mától a rákospalotai Határ úton és a Hidegkúti úton is megindul a felújítás. Nyáron elindul az Üllői, a Bajcsy-Zsilinszky, a Pesti és

a Szentendrei út korszerűsítése is. Ez utóbbi csak augusztus ötödikén, rögtön azután, hogy befejeződik a HÉV felújítása. Egy utat sem zárnak le teljesen, egy sávot végig használhatnak az autósok. Szombattól megkezdődik a kettes metró korszerűsítése is. Augusztus

19-ig metrópótló autóbuszok szállítják az utasokat a Deák tér és a Stadionok állomás között. Az ígért 200 kátyú helyett, azt mondják, 208 maradt. A Reggel leellenőrzi. -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!