Hírek

2005.03.19. 06:34

A kánikula volt a főszereplő

Félig-meddig tesztnappá szelídült a Malajziai Nagydíj péntekje, miután az első edzésen a toyotás Zonta, a másodikon a sauberes Massa vitte a prímet. A két McLaren-pilóta hozta magát a 38 fokos hőségben.

Méhes Károly

[caption id="" align="alignleft" width="126"] Massa és Villeneuve az ikertornyok árnyékában
[/caption]Ezúttal nem az eső, hanem az észbontó hőség tette nehézzé a mezőny dolgát a sepangi pályán, a második szabadedzés idején a levegő 38, a pálya 55 fokos volt. Ez igazi mestervizsga volt a gumiknak is, hiszen a Michelin- és a Bridgestone-mérnökök a télen csak néhány fokos melegségű aszfaltokról szerezhettek információkat.

A péntek egyébként afféle tesztnappá degradálódott, vagyis nem igazán a gyors köridőkön volt a hangsúly, hanem azon, hogy mára és holnapra minél tökéletesebben elő lehessen készíteni az autókat. Ezzel együtt is meglepő, hogy Felipe Massa több mint 2,5 másodpercet vert rá világbajnok csapattársára, Jacques Villeneuve-re (vélhetőleg a brazil fiú a csapat malajziai főszponzorának, a Petronasnak is kedvében akart járni).

Az is váratlan, hogy megint nem voltak sehol a Williamsek, míg továbbra is az erős középmezőnyben virítanak a Red Bullok. Máris olyan hírek érkeztek, miszerint Christian Kliennek nem feltétlenül kell majd átengednie a helyét Imolától Tonio Liuzzinak, a vörös bikák másik második számú pilótájának.

Az viszont egyre biztosabb, hogy a Ferrari két futammal előrébb hozza az F2005-ös bemutatóját, azaz már a Bahreini Nagydíjon ezzel indulnak Schumiék. A világbajnok egyébként csak 16. lett ezúttal, cserébe annak a véleményének adott hangot, hogy Melbourne-ben nyerniük kellett volna…

A valódi nyertes, Fisichella az első nap hatodikként végzett, és továbbra is biztos benne, hogy ha csak egy hajszállal is, de gyorsabbak a Ferrariknál. Ma és holnap kiderül!

A program

A Malajziai Nagydíj menetrendje (magyar idő szerint)

Szombat: 1. időmérő edzés: 6 óra.

Vasárnap: 2. időmérő edzés: 4 óra.

Malajziai Nagydíj: 8 óra (1 kör: 5,543 km; táv: 56 kör = 310,408 km).

Hőségtörténelem

A Forma–1 históriájában az argentin futamok voltak valaha a legmelegebbek. 1955-ben Stir-ling Moss hőgutát kapott a 43 fokos kánikulában. Mentővel szállították a kórházba. Magához tért, és követelte, hogy vigyék vissza, ahol folytatta a versenyt! Az 1977-es Argentin Nagydíjon a Tyrrellt kormányzó Ronnie Peterson ájult el a melegtől, annyi lélekjelenléte azonban még volt, hogy autóját kikormányozta a fűre…

Zonta és Massa Malajziai Nagydíj

1. szabadedzés:

1. Zonta (brazil, Toyota) 1:34.092 p, 2. De la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:35.144, 3. Liuzzi (olasz, Red Bull Racing) 1:35.691, 4. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:36.011, 5. Button (angol, BAR-Honda) 1:36.513, 6. Heidfeld (német, Williams-BMW) 1:36.551.

2. szabadedzés:

1. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1:35.608, 2. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:35.620, 3. Zon-ta (brazil, Toyota) 1:35.677, 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:35.719, 5. R. Schu-macher (német, Toyota) 1:35.838, 6. Fisichella (olasz, Renault) 1:35.841.

Szombat: 1. időmérő edzés: 6 óra.

Vasárnap: 2. időmérő edzés: 4 óra.

Malajziai Nagydíj: 8 óra (1 kör: 5,543 km; táv: 56 kör = 310,408 km). Hőségtörténelem

A Forma–1 históriájában az argentin futamok voltak valaha a legmelegebbek. 1955-ben Stir-ling Moss hőgutát kapott a 43 fokos kánikulában. Mentővel szállították a kórházba. Magához tért, és követelte, hogy vigyék vissza, ahol folytatta a versenyt! Az 1977-es Argentin Nagydíjon a Tyrrellt kormányzó Ronnie Peterson ájult el a melegtől, annyi lélekjelenléte azonban még volt, hogy autóját kikormányozta a fűre… Zonta és Massa Malajziai Nagydíj 1. szabadedzés:

1. Zonta (brazil, Toyota) 1:34.092 p, 2. De la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:35.144, 3. Liuzzi (olasz, Red Bull Racing) 1:35.691, 4. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:36.011, 5. Button (angol, BAR-Honda) 1:36.513, 6. Heidfeld (német, Williams-BMW) 1:36.551.

2. szabadedzés:

1. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1:35.608, 2. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:35.620, 3. Zon-ta (brazil, Toyota) 1:35.677, 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:35.719, 5. R. Schu-macher (német, Toyota) 1:35.838, 6. Fisichella (olasz, Renault) 1:35.841. Massa és Villeneuve az ikertornyok árnyékában -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!