2004.11.23. 00:59
Konferencia a sajtóban megjelenő hirdetésekről
A Magyar Lapkiadók Egyesülete november 25-én egynapos konferenciát rendez a budapesti Corinthia Aquincum Hotelben Az írás megmarad címmel. A program gerincét – a hazai és a nemzetközi trendeket bemutató előadások után – annak a kutatásnak a prezentációja alkotja, amelyet ősszel végzett a Szonda Ipsos a legnagyobb magyar kiadóvállalatok megbízásából.
Ebben a kutatásban fordult elő először Magyarországon, hogy laptopot használtak egy ilyen nagy, 2000 fős mintán, országos, reprezentatív adatfelvétel végrehajtásában reklámtesztek kivitelezésére. A technikai hátteret a Szonda Ipsos által 2004-ben megvalósított beruházások biztosították. A laptopos adatfelvételnek az a jelentősége, hogy valamennyi válaszadónak – kortól, nemtől, iskolázottságtól függetlenül – le lehetett vetíteni a teszteléshez felhasznált kreatív anyagokat.
A szakmai találkozó előadói – többek között Klaus von Prümmer, Levendel Ádám, Skriba Judit, Perjés Tamás, Karády Mariann, Nárai Erzsébet – részletesen értékelik a különféle médiumok hirdetésekkel kapcsolatos egyedi jellemzőit, az elmúlt években bekövetkezett változásokat. Az előadások szüneteiben a résztvevők a közelmúlt sajtóhirdetéseiből, -kampányaiból összeállított kiállítást tekinthetik meg.
A konferencián – melyet az Axel Springer, az Est Média, a Grabowski, a HVG, az Inform Média, a Lapcom, az MTG Gratis, a Napi Gazdaság, a Népszabadság, a Pannon Lapok Társasága, a Ringier és a Sanoma kiadók támogatnak – a kiadói szakemberek mellett a meghatározó médiaügynökségek és hirdetők vezető munkatársai vesznek részt. A konferencia részletes programja a www.lapkiadas.hu honlapon olvasható.
Az írás megmarad
9.00 Regisztráció9.30 Köszöntő Szabó György, az MLE elnöke
9.35 A magyar hirdetési piac számokban (2000–2004) - előadó: Skriba Judit, MRSZ
9.55 Trendek és változások a sajtópiacon - előadó: Karády Mariann, Mediagnozis
10.15 Új megközelítések a médiatervezésben - előadó: Vernyik Imre, OMD
11.00 Hirdetéspiaci trendek Európában és a tengerentúlon - előadó: Klaus von Prümmer, Ifra (angol nyelven)
11.45 Miért a sajtó? – bevezető gondolatok a kiadói kutatáshoz - előadó: Levendel Ádám
14.00 A reklámok befogadói oldala -előadó: Gábos Zsuzsa, Nárai Erzsébet
14.30 A reklám hatása - előadó: Karner Bea, Perjés Tamás
15.30 Reklámészlelés és -azonosítás (a multimédia-hatás) - előadó: Gábos Zsuzsa
16.00 Mi múlik a kreatívon? - előadó: Horváth Krisztina, Perjés Tamás
16.30 A vásárlás döntési folyamata - előadó: Nárai Erzsébet, Papp Csaba
17.00 Zárszó