Bérlemények

2023.11.25. 20:00

Megnéztük az airbnb-kínálatot a lebegő falutól Esztergomig: vár nincs, konzol van

Akár egy baseballstadionban is szórakozhatunk, és megpihenhetünk éjszakára, feltéve, ha van felesleges potom kétmillió forintunk a bérlésre – derül ki a Roadster nevű portál minapi cikkéből. Megnéztük, hogy mi minden lehet a miénk akár egy estére egy airbnb-ben Komárom-Esztergom vármegyénben.

Walczer Patrik

A kínálat igen gazdag airbnb-fronton

Forrás: airbnb.hu

A külföldi utazásnál, vagy egy nagyobb belföldi kirándulásnál mindig a szállás számomra a sarkalatos pont, igyekszem ár-érték arányban megfelelőt találni és akár egy órán át is keresem a megbízható szállás­adókat. Néhány éve robbant be a köztudatba az Airbnb nevű oldal, amelyen keresztül akár a saját lakásunkat is kiadhatjuk másoknak néhány napra. Elsőre jól hangzik a dolog – és persze valamelyest olcsóbb is –, mintha egy idegenforgalmi célra létesült helyen pihennénk meg, de bennem mindig is volt egy kis tartás azzal kapcsolatban, hogy valakinek a saját kis életterében töltsek el néhány órát.

Van olyan ismerősöm, aki kifogott egy kevésbé megbízható tulajt és hiába ért oda a megbeszélt időpontban, nem tudta elfoglalni a lakást, mert más bérlők pihentek benne. Egyszer ugyanakkor az Air­bnb-n keresztül nyaraltunk családunkkal egy szlovákiai településen. Bár elsőre furcsa volt, hogy az alsó szinten élő idős hölgy minden lépésünket figyeli – és hogy reggelente ordibál a látogatóba érkező fiával –, de megszoktuk, és végül a nyelvi akadályok sem zavartak bennünket, könnyen elbeszéltünk egymás mellett.
Az említett szállásfoglaló portál egyébként különleges kalandokra is sarkallhat, feltéve, ha különleges helyeken szeretnénk eltölteni egy-egy éjszakát. Eléggé abszurd a Roadster cikkében említett baseballstadion, de ha a keresésnél vármegyénkre fókuszálunk, akkor itt is találunk szolidabb, de különlegesebb lehetőségeket, amelyek egytől egyig kielégíthetik igényeinket.

Ebben még semmi különleges nincs is, határ a csillagos ég, de ha alaposak vagyunk, megszállhatunk kicsivel több mint 11 ezer forint/éj áron olyan hostelben, ahol bisztró is üzemel, amennyiben nem zavar, ha hétvégente hajnalig szól a hangos zene. Az igencsak felkapott Bokodi-tónál is vendégeket vár egy kis házikó, a digitális tartalomgyártóknak és az Instagramon, TikTokon igen aktív felhasználóknak is ajánlott.

Konzolozás az esőben
Mit csinál az ember, ha nyaralás közben elromlik az idő és legszívesebben a lábát sem dugná ki a szálláshelyéről? Hát természetesen Xbox-ozik! Nem vicc, bátran odaülhetünk a konzol elé az egyik vármegyei apartmanban. A televízió és az internet kivétel nélkül szinte mindenhol adott, de a kerti függőágy és kerti zuhany a retró hangulat kedvelőit is csábíthatja. Érdekesség, hogy Esztergomban van olyan kiadó lakás, melynek teraszán kávézgatva a bazilikában gyönyörködhetünk, míg egy másik szálláshelyen a franciaágy mögötti falon díszeleg a főszékesegyház képe. A sportolás szerelmeseit egyes tulajdonosok pingpongasztallal, vagy éppen trambulinnal várják, de a privát szaunáért, a fűtött úszómedencéért és jakuzziért sem kell messzebbre mennünk a Dunakanyarnál, mellesleg jó eséllyel nem fogjuk magunkat hatalmas kiadásokba sem kergetni.

Le kell azt is szögeznünk: a portálon bár (jelenleg) nem bérelhetjük ki az esztergomi szénrakodót, a tatai várat, vagy éppen a Gerecse-tornyot, de Esztergomtól Tatán és Tatabányán át Oroszlányig számos lakás, ház, vagy akár igen otthonos hétvégi nyaraló is rendelkezésünkre áll. Van tehát még kiaknázatlan rés a piacon, hiszen vendégül kell látni azokat is, akik hálózsákba bújnának egy régi erőműben, vagy például extrém módon egy boroshordóban hajtanák álomra fejüket.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!