baleseti okok és lehetőségek

2017.10.10. 16:48

Május 1. út: közel lehet a megoldás az áldatlan állapotokra

A tatai önkormányzat tájékoztatása szerint főleg az elsőbbség meg nem adása okozza a személyi sérüléses közlekedési baleseteket a Május 1. úton.

kemma.hu/tata.hu

A rendőrségi statisztikákat hívták segítségül az önkormányzatnál, hogy kiderítsék, milyen veszélyforrással kell számolni a Május 1.úton, ahol a közelmúltban halálos gázolás történt, egy középkorú asszony volt az áldozat, de kerékpárost is ütöttek már el, mert hirtelen letért az útra. Az adatok szerint a város egyik legforgalmasabb útján a KRESZ szabályainak figyelmen kívül hagyása volt az oka az elmúlt években bekövetkezett baleseteknek.

2013-ban öt személyi sérüléses baleset volt az érintett útszakaszon, az úton illetve a kijelölt gyalogos-átkelőhelyeken, mindegyik az elsőbbség meg nem adása miatt következett be. 2014-ben hasonlóan alakultak a számok, ugyancsak öt baleset volt itt, ezek közül négy szintén az elsőbbség meg nem adása, egy pedig a jobbra tartási kötelezettség elmulasztása miatt. 2015-ben négy balesethez riasztották a rendőrséget, három esetben az elsőbbség meg nem adása, egy esetben pedig a követési távolság figyelmen kívül hagyása miatt. A tavalyi év kivételes volt, hiszen 2016-ban nem történt személyi sérüléses baleset a Május 1. úton, idén azonban már eddig hat balesetet jelez a statisztika, a fő ok pedig – az elmúlt évekhez hasonlóan – továbbra is az emberi mulasztás, figyelmetlenség.

Ahogy a tata.hu írja, az önkormányzat hivatala és a képviselők is több alkalommal foglalkoztak már azzal, hogy a Május 1. út forgalmi helyzetét megkönnyíthetné egy zöldhullám kialakítása, vagyis, hogy a járműfolyammal együtt a megengedett sebességgel haladva, minden további jelzőlámpás csomópontot úgy érjen el az autós, hogy a legnagyobb valószínűséggel ott szabad jelzés legyen. Ezt műszakilag az összehangolt jelzőlámpás forgalomirányítással lehet elérni, melynek tervezése folyamatban van.

A megvalósítás egyik műszaki alapfeltétele, hogy a zöldhullámmal érintett útszakaszon csak lámpás gyalogos-átkelő helyek lehetnek, azonban ennek a feltételnek a Május 1. út jelenleg nem felel meg. A tervek szerint 2018-ban új üzletek létesülnek a Piac téren, s a bevásárlóközpontok épülése nyomán újabb lámpás csomópontok alakulnak majd ki. Ezek a csomópontok olyan hatással lesznek a közlekedésre, amely jelentősen befolyásolni fogja a Május 1. út forgalmát, ezért a forgalomirányítás átszervezése csak akkor valósulhat meg, ha az érintett útszakaszon és környékén kialakul a végső forgalmi rend. Addig is vezessünk óvatosan és figyelmesen, csak rajtunk múlik a balesetek elkerülése!

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!