2023.05.02. 17:00
Partnerként kell kezelni a munkavállalókat
Azok a cégek tudnak sikeresek lenni, amelyek a munkavállalóikra partnerként tekintenek, és velük együttműködve hoznak létre olyan fenntartható munkamodelleket, amelyek hatására a dolgozók a legjobbat tudják kihozni magukból - derül ki a Deloitte Globális Humán Erőforrás Trendek 2023 kutatásából.
Az üzletviteli és vezetési tanácsadó cég rámutat: a világjárvány alapjaiban forgatta fel a munkavégzés helyéről, a munkáról és a munkavállalókról alkotott elképzeléseket, hatásai hosszú távon új kihívások elé állítják a cégvezetőket.
A kutatás rávilágított arra, hogy a munkakörökön alapuló munkaszervezés korlátozhatja a cégek megújulását, emellett a munkavállalók fejlődési és karrierlehetőségeit is. Csépai Martin, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának igazgatója szerint a problémára a kompetencia alapú munkaszervezésre áttérés jelenthet megoldást, amellyel a szervezetek hatékonyabban szabadítják fel a munkaerőben rejlő teljes potenciált, és a munkavállalók jobb fejlődési, valamint karrierlehetőségekkel rendelkezhetnek.
A magyarországi adatokat is magában foglaló Kelet-Közép-Európára fókuszáló régiós felmérés szerint a vezetők 95 százaléka kiemelten fontosnak tekinti a munkaszervezés teljes újragondolását. A Deloitte kutatói megállapítják: ahol a munkavállalók bevonásával hozzák meg a legfontosabb szervezeti döntéseket, ott 80 százalékkal nagyobb a dolgozók cég iránti elköteleződése, és 60 százalékkal nagyobb arányban képesek hatékonyan reagálni a változásokra. A felmérésben az idén először munkavállalókat is megkérdeztek. A válaszadók 95 százaléka szerint a vezetői képességek és hatékonyság kiemelkedő tényezők egy vállalat sikere szempontjából, azonban csak 23 százalékuk válaszolta azt, hogy a vezetője rendelkezik a szükséges képességekkel.