autóipar

2020.10.15. 11:14

Megtudhatod, mik rejtőznek a Suzuki 38 ezer négyzetméteres raktárában

A Suzuki bepillantást engedett a a 6 ezer 480 négyzetméteres hazai, illetve a hozzá tartozó 34 ezer négyzetméteres külföldi ellátóközpontok mindennapjaiba.

Kemma.hu

Forrás: beküldött

Fotó: Meszaros Zsolt [email protected]

Noha az esztergomi Suzukit legtöbben gyártóvállalatként ismerik, valójában rendkívül kiterjedt tevékenységi körrel rendelkezik – többek között alkatrész- és kiegészítőtartozék-központként is funkcionál. A logisztikai központ működésének izgalmas részleteibe és kuriózumaiba Bonnár-Csonka Zsuzsanna, vállalati kommunikációs vezető avat be.

A cég esztergomi telephelye tavaly április óta tölti be a Suzuki Csoport európai alkatrész- és kiegészítőtartozék-bázisának szerepét, a Duna-parti ellátóközpont és gyár Közép-Európa meghatározó járműipari központjává vált. A magyarországi 6 ezer 480 négyzetméterenen elterülő, nagymértékben automatizált komplexum elképesztő forgalmat bonyolít nap mint nap.

Az elosztóközpontból átlagosan 90 országba, 5 kontinens disztribútorainak és márkakereskedőinek szállítanak hetente 100 kamionnyi alkatrészt és kiegészítőt. Esztergomi és európai alkatrész- és kiegészítőtartozék-ellátó raktáraikban több, mint 250 ezer féle terméket tárolnak. A vállalat nem csak a jelenleg gyártott modellekhez tartozó alkatrészeket és kiegészítőket raktározza, hanem törvényi előírás szerint régebbi Suzuki modellek esetében 12 évig szükséges alkatrészekkel is rendelkeznek. Mindemellett a hajómotoros és a motorkerékpáros üzletáguk modelljeihez is raktároznak alkatrészeket.

Amellett, hogy a jelenlegi és régebbi Suzuki-termékekhez tartozó alkatrészeket és kiegészítőket tárolják, számos különleges termék és reklámajándék is felfedezhető raktárukban. Ilyen kuriózum például a GSX iPhone tok, a Jimny-logós túrabot, vagy a Suzuki-logós kenyérpirító. Ezek rendelését is az esztergomi raktár bonyolítja.

A legtöbb alkatrészt az Esztergomban készülő közönség kedvenc modellek, a Vitara és az SX4 S-CROSS, valamint a szintén népszerű Swift kapcsán tárolják. A legtöbb megrendelést az európai partnereiktől kapják, ezt követi Magyarország, majd a Suzuki Csoport tagjai közül Japán és India.

Autóalkatrészek típusai tekintetében olajszűrőből, légszűrőből, illetve pollenszűrőből értékesítenek a legtöbbet. Emellett a szezonális megoszlás is érdekes: ősszel ablaktisztító és ablaktörlő alkatrészekre és eszközökre, télen téli gumira, nyáron pedig motoros/hajómotoros alkatrészekre és tartozékokra van a legnagyobb kereslet.

Bonnár-Csonka Zsuzsanna hozzátette, hogy annak érdekében, hogy Európa- és világszerte biztosíthassák a hatékony alkatrészellátást megrendelőik számára, számos modern és innovatív fejlesztést hajtottak végre. Megerősítették a szervezeti struktúrát, átvették a közös európai IT rendszert, melyet folyamatosan finomítanak és optimalizálnak a megváltozott üzleti folyamatok függvényében.

Digitalizálták a teljes belső alkatrészellátási rendszerüket, mely alkalmas arra, hogy azonnal megjelenítse az anyagmozgással és készletekkel kapcsolatos visszajelzéseket, ezzel is javítva a hatékonyságot és csökkentve az emberi tévedéseken alapuló hibák lehetőségét. A vállalat kezeli a Suzuki Angliában, Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és itthon tárolt raktárkészleteit.

– Ez rendkívüli munka, melyhez a teljes Suzuki Csoport – a Magyar Suzuki, más országok leányvállalatai és az anyavállalat –, valamint természetesen kollégáink, partnereink és beszállítóink összehangolt munkája és együttműködése szükséges. Annak érdekében, hogy a márkakereskedőink és szervizeink rendeléseit lehetőség szerint 24 órán belül teljesíteni tudjuk, az esztergomi és a további 5 európai Suzuki raktárban egy egységes raktár- és logisztikai rendszer került kiépítésre – emelte ki Bonnár-Csonka Zsuzsanna.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!