kampány

2020.05.30. 16:37

Megyénk vállalatai is népszerűsítik már a magyar termékeket

Ötvennél is több cég, köztük megyei vállalatok is csatlakozta a Magyar Termék Nonprofit Kft. Vedd a hazait! Védd a hazait! mozgalomhoz. A kampánnyal az itthon előállított termékek vásárlására, a hazai szolgáltatások igénybevételére próbálják ösztönözni a fogyasztókat.

Walczer Patrik

Forrás: Beküldött

Fotó: EGRESSY ORSI

Március elején jelent meg hazánkban a koronavírus, a járvány negatív hatásait azóta szinte minden gazdasági szektorban érezni lehet. A nehézségek leküzdése és a munkahelyek megőrzése érdekében indította útjára a Magyar Termék védjegyrendszert működtető nonprofit cég a mozgalmát, mellyel kapcsolatban a napokban tartottak online sajtótájékoztatót.

Elhangzott, hogy már több mint ötven társaság használja és népszerűsíti a #veddahazait akció emblémáját és szlogenjét, köztük számos élelmiszergyártó és áruházlánc. Mint megtudtuk, megyei vállalatok is részt vesznek a kampányban: Lábatlanról például három cég, az Assist-Trend Kft, a Magyar Piszke Papír Kft. és az Omega Bázis Kft. is csatlakozott, rajtuk kívül a Gyermelyi Zrt. is bekapcsolódott az akcióba.

Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, hogy egyre több cég reklámjaiban, termékein, honlapján és közösségi oldalán látható a #veddahazait szimbólum. Magánszemélyek is támogatják a kezdeményezést, az egyik ismert közösségi oldalon még arra is lehetőségünk van, hogy a profilképünk keretének módosításával jelezzük támogatási szándékunk.

– Sok olyan cég is csatlakozott a kezdeményezésünkhöz, amelyek eddig nem használták a Magyar Termék védjegyeket, ezért bízom benne, hogy a Vedd a hazait! Védd a hazait! akció széles körű és tartós összefogássá válhat, ezzel is segítve a járvány okozta nehézségek leküzdését – értékelte az eddig történteket Benedek Eszter.

A kampány újabb állomásához érkezett, hiszen húsz vállalat bevonásával utcai plakátkampány indult. A legforgalmasabb fővárosi megállókban maszkokkal fedett hirdetőfelületeken buzdítják a járókelőket és az utazókat a hazai termék vásárlására.

Lőrik Tamás, a Törley márkamenedzsere ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a jelenlegi helyzetben fontos a hazai termék vásárlása. Egyrészt ezzel lehetőséget biztosítunk a munkavállalóknak a folyamatos munkavégzésre és biztosítjuk számos dolgozó megélhetését.

Bodrogai Ferenc, a magyar higiéniai piac egyik meghatározó szereplőjeként ismert Assist-Trend Kft. tulajdonosa arra hívta fel a figyelmet, hogy a turisztikai szektor cégei különösen megszenvedték a járványt. Emiatt fontosnak tartja, hogy a szereplők higiéniai szempontból a korlátozások feloldásáig és a jövőben is felkészüljenek a vendégek fogadására.

A kezdeményezéshez bárki csatlakozhat, de csak azok használhatják a szlogent és az emblémát, akik hazai gyártást, szolgáltatást folytatnak, illetve támogatják a hazai áruk piacra jutását. Most bárkinek lehetősége van segíteni a másikon, hiszen minden egyes vásárlói döntéssel munkahelyek megmaradását segíthetjük.

Portálunk arról érdeklődött, a fogyasztók odafigyelnek-e, hogy a szimbólummal ellátott magyar terméket vásároljanak a külföldiek helyett? A Magyar Termék kutatásai szerint a vásárlóknak egyre fontosabb a termék eredete, hajlandóbbak többet áldozni az itthon gyártott árukra. A Magyar Termék védjegy segíthet a döntésben és jelzi: a termék megbízható, itthon készült, a jelöléstől függő mértékű hazai alapanyagból.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!