Digitália

2022.11.28. 15:17

Itt játszhat a játékkal, amit Elon Musk 12 évesen készített

A világ leggazdagabb embere sokat szerepel a hírekben, különösen az elmúlt hetekben, mióta a Twitter-botrány miatt még a korábbiaknál is nagyobb figyelem irányul személyére.

Forrás: AFP

Fotó: Idriss Bigou-Gilles / Hans Lucas

Annyi vállalkozásban vesz részt, hogy nehéz számon tartani: a Teslától (amit valójában nem is ő hozott létre) és a SpaceX űrvállalaton és a Neuralinken át (számítógépes chipek agyba ültetése) a Boring Company-ig (közlekedést föld alatti alagutakba terelő vállalkozás). A Twitter közösségi média óriáscég felvásárlása biztosan nem oltotta el azt a vitát és káoszt, amely követi, bármit is csinál.

Lehet, hogy nem értünk egyet a taktikájával, de lehetetlen kétségbe vonni üzleti érzékét, amivel 182 milliárd dolláros vagyont halmozott fel.

Musk nyolc éves volt 1979-ben, amikor a szülei elváltak. Testvéreivel együtt az anyjukkal maradt, mert szerinte az apja „szörnyű ember” volt. Idősebb Musk, aki feleségül vette 40 évvel fiatalabb mostohalányát, rendszeresen verte. Mindazonáltal apját „zseniális mérnöknek” nevezi, és úgy véli, neki köszönheti számítógépes és mérnöki képességeit.

Mindenesetre kilenc évesen kapta meg első számítógépét, egy Commodore VIC-20-at. A géphez járt egy kézikönyv a BASIC számítógépes nyelvről. A gyerek három nap alatt megtanulta, és hamarosan programozni kezdett. 12 éves volt (1983-ban), mikor megírta a „Blastar” nevű videójáték forráskódját.

A leendő űrvállalat-tulajdonos videójátékának a célja, hogy a játékos öt rendelkezésre álló hajóval  (élettel) annyi idegen teherszállítót robbantson fel, amennyit csak tud. A játékosnak ki kell kerülnie a „halálos hidrogénbombákat” és az „állapotsugár-gépeket”. Az igen egyszerű játék erősen emlékeztet az 1978-as „Space Invaders”-re.

A kódot a PC and Office Technology nevű szaklapban tették közzé még 1984-ben, és az ifjú programozó 500 dollárt kapott munkájáért. Valójában 2015-ig nem készült belőle játék. Ashlee Vance, a Bloomberg  riportere kiadott egy könyvet Muskról, amely egy fotót is tartalmazott a kódról. Tomas Lloret, a Google szoftvermérnöke meglátta, és játszható játékká alakította, amellyel ide kattintva bárki játszhat, aki rendelkezik internetkapcsolattal.

Jellemző, hogy a fiatal Muskra társai úgy emlékeznek, hogy a bulikra rendszeresen elfelejtett lejönni. Tele volt a ház emberekkel, nagy volt a zaj és sehol nem találták Muskot: ő videójátékokat játszott és észre sem vette, hogy a földszinten buli van.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!