Közélet

2011.09.16. 21:22

Ezt látni kell: a Frankfurti Autószalon újdonságai - Galéria!

A Hyundai i30 is a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, ahogy az új Honda Civic és Porsche 911 Carrera is. A Toyota egy egész flottával jelentkezett.

Kovács Eszter

[caption id="" align="aligncenter" width="334"] A BMW is kitett magáért (Fotó: Kovács Eszter)
[/caption]Két-két sajtó- és szakmai nappal kezdődött a szeptember 13-tól 25-ig tartó, 64. Frankfurti Autószalon. A nagyközönség előtt 17-én, szombaton nyílnak meg a kapuk.

Az autógyártók idei legfontosabb eseményének jelmondata magyarul így hangzik: Szériagyártásban a jövő. Ez elsősorban arról árulkodik, hogy szinte futószalagon érkeznek az elektromos autó tanulmányok. Ennek megfelelően egy 20 ezer négyzetméteres csarnokot állítottak a villamos meghajtás szolgálatába Frankfurtban.

A nagy felhajtás ellenére a szakemberek türelemre intenek: messze még az az idő, mikor akkumulátorral működő négykerekűek váltják a belsőégésű motorokkal szerelt autókat. A lelkesedés mindenesetre nagy, a belátható időn belüli forgalomba kerülésük realitása kicsi.

[caption id="" align="aligncenter" width="334"] Volt mit nézni Frankfurtban
[/caption]

A Der Spiegel által kérdezett szakember röviden összefoglalta a problémát: ha az energiatárolási kapacitás, teljesítmény, költség, biztonság és élettartam ötös fogat bármelyik elemét fejlesztik, kárt szenved valamelyik másik. Szomorú, de ettől azért még volt mit nézni Frankfurtban.

Többek között világpremier a Hyundai i30, amellyel a gyártó nem titkolt szándéka, hogy az alsó-középkategória „óriásaival”, köztük a Volkswagen Golffal is felvegye a versenyt. Az eladási adatok biztatóak: az elődből 85 ezernél is többet adtak el a német kereskedők. Ez a legmagasabb szám, mióta a márka jelen van az országban.

Nem meglepő módon a VW konszern standjai rendkívül népszerűek voltak. A Volkswagen egy új mini autóval rukkolt elő, aminek az up! nevet adta. A kimondottan városi közlekedésre fejlesztett jármű mérete és kedvező mutatói miatt lehet közkedvelt. Az Audi saját csarnokot kapott, ami bizonyára akkor is megtelt volna, ha semmilyen újdonsággal nem szolgálnak. De szolgáltak: megismerhette a világ az új A5-öst, az A6 Avantot, az A8 hybridet, valamint az R8 GT Spydert.

[caption id="" align="aligncenter" width="334"] Vele is szemeztünk a Ferrari standjánál
[/caption]

A nagy rivális BMW sem adta alább: prezentálta az új 1-est, M5-öst, két tanulmányautót és az Európában újdonság BMW 6 Coupét. Nem maradhatott le vetélytársai mögött a Mercedes sem: a legfényűzőbb környezetben vonultatta fel modelljeit, természetesen saját négy fala között.
Nagy volt a tülekedés a Porsche háza táján is: sokak csodálatát nyerte el az új, még könnyebb és sportosabb 911 Carrera. Felfedte magát a világ előtt a harmadik generációs Fiat Panda, ahogy a friss, középkategóriás Ford Focus is.

A Honda sem volt rest, megalkotta az új Civicet, a Renault pedig a ráncfelvarráson átesett Twingo-t dobja piacra. A Toyota egy egész flottával jelentkezett: szenzáció az új Avensis, a Hilux, a Prius és ennek Plug-in Hybrid elnevezésű változata, a Prius + és a Yaris.
Piros-fehér színekben pompázott a Suzuki-stand, melynek fő attrakciója a világújdonság Suzuki Swift Sport. A mutatós külső mellett kiváló menetteljesítményről és alacsony fogyasztásról szólnak a leírások. Bárcsak az én autóm lenne…

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!