2009.09.29. 17:35
Hátrányos helyzetben: majd' minden településünkön van érintett
Próbálták már magukat egy világtalan vagy egy mozgásában korlátozott gyermek helyébe beleélni? Nem? Pedig ma régiónk csaknem hatvan településén az iskolába járók negyven százaléka hátrányos helyzetű.
Amennyiben ezek teljesülnek, az integrált oktatás bevezetésére ötven minősített referenciaintézmény lehet alkalmas a térségben. Erre azért van szükség, mert az ilyen jellegű nevelésre szorulók száma folyamatosan nő. Megyénkből több mint száz pedagógus vett részt olyan továbbképzésen, amely a kompetencia alapú oktatással járó feladatok elsajátítását segítette.
Bacsó Ágnes, a tatabányai Éltes Mátyás oktatási intézmény vezetője, a rendezvény házigazdája kiemelte, hogy a program kezdete ugyan 2002-re vezethető vissza, de a cél eléréshez elengedhetetlen a társadalmi szemléletváltás. Csak ilyen támogatottság mellett képzelhető el a sajátos- és különleges képességű tanulók együttnevelése a többségi iskolákban.
Csák Ágnes, az Éltes Mátyás iskola egységes gyógypedagógiai módszertani intézménye megbízott vezetője azt hangsúlyozta, hogy kis lépésekkel lehet haladni nagy célok felé. A hátrányos helyzetben lévő diákok együtt tanítását támogatni kell, az ehhez szükséges szolgáltatásokat pedig fejleszteni, mert a feladat igazi szakmai, módszertani kihívás, és egyben nagy cél is.