Közélet

2009.09.29. 17:35

Hátrányos helyzetben: majd' minden településünkön van érintett

Címkék#Tatabánya

Próbálták már magukat egy világtalan vagy egy mozgásában korlátozott gyermek helyébe beleélni? Nem? Pedig ma régiónk csaknem hatvan településén az iskolába járók negyven százaléka hátrányos helyzetű.

Petrik József

Kedden a városházán rendezett projektnyitó konferencián egyebek mellett ezekre a kihívásokra is választ kerestek az előadók és az érdeklődő szakma jeles képviselő. Pályázati források felhasználásával igyekeznek a régióban elérni, hogy az úgynevezett többségi általános iskolák befogadó készségét fejlesszék, amelynek persze tárgyi és személyi feltételei vannak.

Amennyiben ezek teljesülnek, az integrált oktatás bevezetésére ötven minősített referenciaintézmény lehet alkalmas a térségben. Erre azért van szükség, mert az ilyen jellegű nevelésre szorulók száma folyamatosan nő. Megyénkből több mint száz pedagógus vett részt olyan továbbképzésen, amely a kompetencia alapú oktatással járó feladatok elsajátítását segítette.

Bacsó Ágnes, a tatabányai Éltes Mátyás oktatási intézmény vezetője, a rendezvény házigazdája kiemelte, hogy a program kezdete ugyan 2002-re vezethető vissza, de a cél eléréshez elengedhetetlen a társadalmi szemléletváltás. Csak ilyen támogatottság mellett képzelhető el a sajátos- és különleges képességű tanulók együttnevelése a többségi iskolákban.

Csák Ágnes, az Éltes Mátyás iskola egységes gyógypedagógiai módszertani intézménye megbízott vezetője azt hangsúlyozta, hogy kis lépésekkel lehet haladni nagy célok felé. A hátrányos helyzetben lévő diákok együtt tanítását támogatni kell, az ehhez szükséges szolgáltatásokat pedig fejleszteni, mert a feladat igazi szakmai, módszertani kihívás, és egyben nagy cél is.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!