2010.05.12. 10:21
Szeretnénk saját céget, de félünk
A gazdasági válság hatására egyre többen döntenek a saját vállalkozás mellett, derül ki a Kelly Services munkaerő-piaci felméréséből.
A Magyarországot is megrázó gazdasági válság eredményeként egy új vállalkozói generáció jelent meg hazánkban – legalábbis erre enged következtetni az, hogy világ egyik vezető munkaerő-közvetítő és kölcsönző cégének számító Kelly Services által készített felmérésben nagyjából minden hetedik válaszadó egyéni vállalkozónak vallotta magát, a többieknek pedig mintegy a fele szeretne nagyobb önállóságot biztosító formában dolgozni.
A felmérés arra is rávilágít, hogy majdnem minden negyedik válaszadó szeretne saját vállalkozást indítani – a lelkesedés e tekintetben az ún. „Y” generáció (a 18-29 éves korosztály) körében a legnagyobb.
A már jelenleg is önálló, független (egyéni) vállalkozóként dolgozók között nagyobb számban vannak jelen az ún. „X” generáció (a 30-47 éves korosztály) illetve az ún. „baby boomer” generáció (a 48-65 éves korosztály) képviselői, és a többségük férfi.
A cikk folytatása itt olvasható!