2010.05.04. 15:00
Média Hungary - Valakinek fizetnie kell!
Az idei Média Hungary a kritikus tömegekkel és az általuk indukált változásokkal foglalkozik. A „kritikus tömeg” értelmezhető a demokrácia oldaláról, mint olyan közönség, amely képes hatást gyakorolni.
Jelenleg 4 millió magyar internetezik, s van lehetősége arra, hogy korlátok nélkül nyilváníthasson véleményt. Az, hogy ez a tömeg nem csak méretében, hanem szemléletében is kritikus, legutóbb a választások éjszakáján mutatkozott meg, az OVB bizonytalankodásainak óráiban, kikerülve a véleménystopot, melyet a digitális térben csődöt mondó kampánycsend kényszerített a „nagy médiára”.
A Média Hungary első napján a média és a kritikus tömeg egymásra gyakorolt hatásáról esik szó, érintve ennek demokratikus, társadalmi, tartalomterjesztési, stratégiai, üzleti vetületeit. Nem mindegy, hogy milyen bevételek mozgósíthatóak a kritikus tömegek megfelelő kiszolgálása érdekében, így terítékre kerül a hirdetési piac, a reklámhatékonyság, a közönség és a közösség fogalomköre.
A második napon a kritikus tömegek megszólítása mögött meghúzódó üzleti modelleket vesszük górcső alá – olyanokat is, amelyek már alig működnek, s olyanokat is, melyek még a jövő ígéretei. Mi történik, ha csökkenek a hirdetési bevételek? Ki fog fizetni a tartalomért, milyen tartalom lesz ez, s hogyan lehet majd beárazni? Hogyan működtethető a három képernyős modell a valóságban?
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!