Hírek

2010.03.24. 12:06

Morgolódnak a banki ügyfelek

Az idén már növekszik a lakáshitel felvételét tervező ügyfelek száma

Világgazdaság Online

Míg tavaly a banki ügyfelek 40 százaléka volt elégedett első számú pénzügyi szolgáltatójával, addig ez az arány erre az évre 29 százalékra csökkent – derül ki az IFUA Horváth&Partners és a Data Research Pénzintézeti MOSAIC felméréssorozatának legfrissebb anyagából. Az ezer fős, reprezentatív mintán készült felmérés alapján hasonló tendencia figyelhető meg a biztosítók kapcsán is, bár ott kisebb mértékben – 39-ről 33 százalékra – mérséklődött a fő szolgáltatójukkal elégedett ügyfelek aránya.

Az elégedetlenség növekedésével párhuzamosan növekedett a szolgáltató-váltást tervezők aránya is: míg tavaly a megkérdezettek 9, addig az idén már 10,9 százaléka tervezett ilyen lépést.

A biztosítóknál még szembetűnőbb a növekedés: ott 4,7-ről 7,7 százalékra emelkedett a váltást tervezők aránya. A váltás indokai között ugyanakkor a korábbinál nagyobb szerep jutott – vélhetően a válság miatt – az, hogy egy másik szolgáltató jobb ajánlatot adott. Megfigyelhető emellett az is, hogy a váltást tervezők között nagyobb az 50 év felettiek, illetve a felsőfokú végzettségűek aránya.

A felmérés eredménye szerint ugyanakkor – annak ellenére, hogy a válaszadók változatlanul nagy hányada érzi úgy, hogy érinti a válság – növekszik azok aránya is, akik hitel felvételét tervezik. Míg például tavaly a megkérdezettek mindössze 1,3 százaléka tervezte lakáscélú kölcsön felvételét, addig mostanra ez az arány 3,9 százalékra nőtt.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!