Hírek

2009.09.02. 02:09

VW BlueSport vs. Mazda MX-5 – Hadüzenet a roadsterek királyának

A Mazda Mx-5 húsz éve egyértelműen a roadsterek királya, eddig senki nem tudta letaszítani trónjáról. A Volkswagen a környezetkímélőnek szánt BlueSport-al próbálja meg a lehetetlent: legyőzni a Mazdát.

AutoBild

„Nem rossz. egyáltalán nem rossz” – mormogta csendesen az egyik BlueSport-ért felelős fejlesztő, Marco Fabiano, amikor kiszállt a piros MX-5-ösből. Látványosan természetesen nem dicsérte a legnagyobb leendő konkurenst, de az mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy a BlueSport mintájául a Mazda roadstere szolgált. Egyelőre a volksburgiak nyitott sportkocsija csupán egy tanulmány, a vezetőség még nem mondott rá igent, de jelenleg elég nagy az esélye annak, hogy 2012-re szériaéretté válik. Valószínűleg ezért sem zárkóztak el a nyilvános összehasonlítástól, és nincs is félnivalójuk. A már 20 éve kiforrott Mazda mellet a Volkswagen kétülésese meglepően szériaközelinek tűnt, ilyen jól nagyon ritkán mennek a prototípusok. Csúcssebességét 95 km/h-ban korlátozták, itt-ott csikorog vagy nyikorog benne valami, de a szél eléggé süvít benne ahhoz, hogy a kabrió érzést kellőképpen átélhessük.

A BlueSport-ot nem csak ügyes sportautónak, hanem egyben környezetkímélőnek is szánják

Már az első kanyarokban érezzük hátunkon a bizsergést. A kormányzás direkt, mérgesen tol hátulról, és még a hajunkat is borzolja – teljesen olyan érzés, mint az MX-5-ösben, amely mestere szakmájának. A Mazdánál egyszerűen nincs sikeresebb a kategóriában, 20 év alatt négy generációváltáson esett keresztül, eközben az eladott darabszám elérte a milliós nagyságrendet. Szinte lehetetlen utánuk csinálni, a siker kulcsa a tökéletes súlyelosztás, amelyet az angoloktól ismert (pl. a Lotus Elanban is alkalmazott), motor elől - hajtás hátul felépítéssel értek el. A Volkswagen inkább egy innovatívnak tartott irányba halad, a BlueSport sportos tulajdonságai ellenére környezetkímélő is egyben: a maghajtást kizárólag a mostanában divatos kisköbcentis turbós és dízel erőforrásokkal tervezik.

A teljes cikk képgalériával megtekinthető az AutoBild.hu-n

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!