Hírek

2009.08.06. 11:48

Egyre több olcsóbb gyártói márkás terméket vásárolunk

A magyar háztartások 2009 első negyedévében visszafogták a vásárlásaikat, kevesebb napi fogyasztási cikket vásároltak és kevesebb pénzt hagytak a pénztáraknál, mint egy évvel korábban.

GfK

Míg az általánosan magasabb árszintet képviselő „A” márkákra jelentősen  kevesebb pénzt költöttek a háztartások az idei év első négy hónapjában, addig a kevésbé reklámozott, marketing támogatást nem élvező, általában olcsóbb gyártói márkák, a ún. „B” márkák iránt viszont megnőtt a kereslet – derül ki a GfK Hungária adataiból.

A GfK Hungária Consumer Tracking felmérésének adatai alapján elmondható, hogy a magyar háztartások közel 4 százalékkal kevesebb pénzt hagytak élelmiszerekre és háztartási vegyi árura a pénztáraknál 2009 első öt hónapjában, mint egy évvel korábban. Logikus következtetés volna azt gondolni, hogy a nehéz gazdasági körülmények hatására erőteljes növekedésnek indulnak az általában alacsonyabb árszintet képviselő, a kereskedelmi láncok nevével fémjelzett, ún. kereskedelmi márkák. A piaci eredmények azonban ezt a felvetést nem támasztották alá.

A háztartások 2009 első negyedévében visszafogták a vásárlásaikat, közel 7 százalékkal kevesebb mennyiségű napi fogyasztási cikket vásároltak, mint egy évvel korábban. Az általánosan magasabb árszintet képviselő „A” márkákra jelentősen  (9 százalékkal) kevesebb pénzt költöttek a magyar háztartások az első négy hónapban, mint előző évben, viszont a „B” márkák esetében meglepő az eredmény. A recessziós gazdasági környezetből a „B” márkák tudtak leginkább előnyt kovácsolni, mintegy 3 százalékkal magasabb értékbeli forgalmat realizálva, mint előző év hasonló időszakában.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!