Hírek

2007.10.26. 05:51

Elkallódott a csomagom a repülőúton

BOSSZÚSÁG – Olvasónk repülőgéppel utazott külföldre. A nagyobbik táskája annak rendje-módja szerint megérkezett, de a kisebbik legnagyobb bosszúságára nem. Mit tehetünk ilyen helyzetben?

Rados Virág

A dologról panaszt kell tenni érkezéskor a repülőtéren. Az ottani ügyeletes alkalmazott jegyzőkönyvet vesz fel, amely tartalmazza, hogy nézett ki a táska. Milyen típusú, színű, formájú, márkájú volt, és melyik repülőtéren adta fel az utas. Ez azért fontos, mert a csomag után az induló-állomáson ily módon tudnak érdeklődni. Megtörténhet, hogy valamilyen okból ott ragadt, vagy más gépre tették fel. A repülőtársaságnak gondoskodnia kell róla, hogy ha a csomag megvan, eljuttassa tulajdonosához. Ha pedig elveszett, a poggyászbiztosítás birtokában a károsultnak joga van a kártérítéshez.

Amennyiben a táska az indulóállomáson maradt, a tulajdonos kérheti, hogy küldjék utána. Mint később kiderült, a hölgy csomagja valóban nem került fel a gépre, amelyen utazott. A német repülőtéri alkalmazott telefonált Ferihegyre, ahol a táska meg is volt. A jegyzőkönyvet ilyenkor őrizzük meg, mert a megkerült holmit annak ellenében vehetjük át. Ha a poggyászból hiányzik valami, netán sérült, szintén jogunk van a kártérítéshez. Igényünket annak a légitársaságnak nyújthatjuk be, amellyel utaztunk. A hölgy táskájának a vállszíja tűnt el. A reptéri alkalmazott az elveszett poggyászok pultjánál kérésünkre erről is felveheti a panaszt. Az eset azért történhetett meg, mert a hölgy a bőröndhöz képest későn adta fel a kistáskát. Útitársai figyelmeztették: nem viheti fel kézipoggyászként a gépre, mert az többek között arckrémeket, tusfürdőt, parfümöt tartalmaz. Újabban tilos az utastérbe folyékony, illetve zselés állagú anyagokat bevinni.

Rados Virág -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!