Hírek

2006.07.13. 10:59

Utazási szerződésemet be akarom tartatni

Olvasónk üdülni készül a horvát tengerpartra. Sok mendemondát hallott róla, hogy némelyik utazási iroda gátlástalanul felülteti ügyfeleit. Nem azt a szolgáltatást nyújtja, amit ígért.

Rados Virág

Az utazási irodával szembeni elvárásaink alapja mindig az utazási szerződés. Ezt a Dr. Schneider Ügyvédi Irodában mondták el. Ezt tehát aláírás előtt gondosan tanulmányozzuk át. Megfelel-e nekünk, amit nyújtanak, vagy sem?

A szerződésben általában benne van az étkezés, a szállás, a különböző programok. Ha utóbbiak közül néhány úgynevezett fakultatív különdíjas, nincs miről beszélni. (Például némelyik nevezetességet külön térítés fejében lehet megnézni.)

De ha az árban benne van egy toscanai ház mint szállás, a széles mezőre néző kilátással, és mi egy kisvárosi sikátorra nyíló ablakút kapunk, baj van. Ilyenkor való igaz: az utazási iroda nem váltotta valóra ígéretét.
Hasonló helyzetben árcsökkentést kérhetünk. Ez az egyik lehetséges megoldás – így Dr. Schneider. A másik a kártérítés. Alapja, illetve indoka: azért fizettem be a pénzt, hogy lássam mondjuk Rómában csoportos kiránduláson többek között a Circus Maximust. Ehelyett azonban a közelébe sem vittek.

Fontos, hogy már helyben jelezzük panaszunkat az utazási iroda kirendelt képviselőjének. Legalább szóban. Hazaérkezésünk után pedig minél hamarabb keressük fel magát az utazási irodát. Itt már kérjük, hogy írásban rögzítsék észrevételünket és árcsökkentés iránti vagy kártérítési igényünket. Ugyanilyen jó, ha tértivevényes ajánlott levelet írunk.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!