Hírek

2006.04.03. 12:29

Megbüntették a Ryanairt

Közel 17 millió forintnak megfelelő büntetést szabtak ki Norvégiában az ír fapados légitársaságra az utasok megkárosítása miatt.

BAMA

A büntetést a norvég fogyasztóvédelmi szervezet kezdeményezése alapján az oslói kereskedelmi bíróság vetette ki a Ryanair-re, közölte az NTB nevű norvégiai hírügynökség. A norvégok döntését alátámasztották a dán, finn és svéd fogyasztóvédelmi szervezetek is, melyekhez szintén sok panasz érkezett a légitársaság utasaitól.

A legtöbb kritika amiatt éri a Ryanairt, hogy aránytalanul nagy összeget fizettet azokkal az utasokkal, akik visszaadják fel nem használt jegyüket, vagy megváltoztatják a helyfoglalásuk időpontját. Sok gond van az utasok tájékoztatása körül is, főleg a járatkésésekkel, az elveszett vagy megsérült poggyásszal kapcsolatban, áll a bírósági döntésben. A Ryanair március közepéig kapott haladékot ahhoz, hogy a kifogásolt problémákon változtasson. Mivel ez nem történt meg, a fogyasztóvédelemért felelős norvég ombudsmann elrendelte a büntetés behajtását. Ha a Ryanair nem hajlandó fizetni, akkor feljelentést tesznek ellene, jelentették be Oslóban.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!