Hírek

2006.04.10. 19:25

Egyre többet és egyre messzebbre utazunk

Világviszonylatban öt százalékkal nőtt a külföldi utazások száma 2005-ben – derül ki egy német kutatóintézet által készített felmérésből. Magyarországon az utazási irodák szerint hasonló tendenciák figyelhetők meg, de egy külföldi út esetében nekünk még mindig az ár az elsődleges.

Beke Károly-Tóth Marcella

Két dolognak köszönhető, hogy egyre több magyar utazik külföldre: egyrészt nő az életszínvonal, egyre többen engedhetnek meg maguknak egy külföldi utazást. A másik ok pedig a fapados légitársaságok megjelenése, aminek következtében jóval olcsóbban juthatunk hozzá a repülőjegyekhez. „A legfontosabb tendencia talán, hogy egyre több magyar utazik Európán kívülre” – közölte lapunkkal Gyarmati Ferenc, az Aeroviva Uazási Iroda ügyvezetője. Az új úti célok közül egyre népszerűbb Thaiföld, de sokan utaznak Afrikába, például Kenyába és Zanzibárba is. Korábban az ilyen egzotikus utak jóval kevésbé érdekelték a magyar utazókat, nem voltak megfizethetők.


Európán belül nem változtak jelentősen a célországok az elmúlt néhány évben, még mindig Görögország, Spanyolország vezet – tette hozzá Gyarmati Ferenc. Ezek az országok nagyrészt annak köszönhetik népszerűségüket, hogy viszonylag olcsón el lehet ott tölteni néhány hetet. Az Aeroviva ügyvezetője szerint hiába utazunk egyre többet, és hiába nőtt meg az egzotikus utak keresettsége, azért a magyar utazóknak még mindig az ár az elsődleges tényező a célország kiválasztásánál. A világtendenciának megfelelően a magyar utazók körében is a városlátogatások száma nőtt a legnagyobb mértékben – mondta el még Gyarmati Ferenc. A szakember szerint 2006-ban várhatóan megmarad ez a tendencia, tovább nő majd a külföldi utak száma.


A Robinson Tours elsősorban Oroszországra és Bulgáriára specializálódik a külföldi utak piacán, itt is növekvő tendencia figyelhető meg – nyilatkozott Difpl Dávid, az iroda munkatársa az általuk tapasztalt jelenségről. Konkrét számadatokról ő sem tudott beszámolni, de az elkövetkező években ezeken a piacokon is további növekedésre számít az iroda.


A magyar háztartások 11,3 százaléka tett külföldi kirándulást  2005-ben – derül ki a Magyar Turizmus Zrt. utazási szokásait vizsgáló felméréséből. A legnépszerűbb célpont a szomszédos Ausztria volt, ezt követte Szlovákia és Románia. A legtöbben a városlátogatást, a vásárlást és barátok, rokonok felkeresését jelölték meg az utazás indokaként. A többnapos külföldi  utazásoknál szintén Ausztriát választották a legtöbben. Második legnépszerűbb úticél Olaszország, a harmadik pedig Horvátország volt. Ezeknél az utaknál azonban a fő motiváció a vízparti üdülés volt. Az év legfontosabb üdülésénél szintén Horvátország, Ausztria és Olaszország volt a legnépszerűbb.

Beke Károly-Tóth Marcella -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!