Hírek

2006.04.14. 07:00

Becsukta a kezemet a buszsofőr

BALESET Olvasónk idős ember, nehezen mozog már. A buszon nagy tömeg szállt le előtte. Neki már nem sikerült lekászálódni, kezére, amelyben szemüvege volt, a sofőr rácsukta az ajtót.

BAMA

Hasonló esetekben a BKV Akácfa utcai panaszirodáján intézkedni – tanácsolta dr. Schneider Péter ügyvéd. A panaszt szóban és írásban is bejelenthetjük. Az ügyfélszolgálat köteles minket tájékoztatni, hogy miért és mit követelhetünk. Ha igényünk jogos, kifizetik kárunkat. Nyugodtan keressük fel őket, mert az ott dolgozók nagyon illedelmesek, segítőkészek és korrektek. Ezt a jogi szakember személyesen és ismerősei elmondásából is tapasztalta.


Bejelentésünkben jelezzük, milyen személyi sérülést, illetve anyagi kárt szenvedtünk el. A fenti esetből nyilvánvaló, hogy a sofőr volt figyelmetlen, ezért ő felelős a történtekért. A közlekedési vállalat tehát felelősségre vonhatja a buszvezetőt.


Követelhetjük a kár megtérítését, hiszen a BKV-jegy, illetve bérlet árában benne van az utasbiztosítás – hangsúlyozta dr. Schneider. A nyugdíjasokra, akik térítésmentesen utazhatnak, ez szintén vonatkozik.
Az eset idején érdemes felírni a busz rendszámát vagy járatszámát. Amennyiben erre a tömegközlekedés kavalkádjában nincs mód, legalább azt jegyezzük fel, mikor és hol történt a baj. Az illetékesek így később azonosítani tudják a sofőrt. A buszvezetőtől is kérhetünk igazolást. Esetünkben egyébként egy hölgy állíttatta meg a járművet, és kért ilyet a sofőrtől. Ő ezzel elismerte hibáját. De a történteket tanúkkal is bizonyíthatjuk.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!